Avatar billede tdyb Nybegynder
31. maj 2012 - 09:28 Der er 5 kommentarer

Ubuntu, Webmin, Sendmail og SMTP-konto.

Jeg har en ren installation af Ubuntu 10.04 LTS med den seneste version af Webmin installeret, samt Sendmail.

Jeg vil gerne have en SMTP-konto, som jeg kan sende mails fra.

Jeg har allerede sat mail.mit-domæne.dk til at pege på serveren.

Hvorledes opretter jeg et brugernavn og kodeord, så jeg kan bruge serveren med SMTP til at sende mails?
Avatar billede tdyb Nybegynder
31. maj 2012 - 09:30 #1
Jeg behøver forresten ikke kunne modtage mails på den.

Hvis blot man kan få et brugernavn ala send@mit-domain.dk og et kodeord, så vil det være fint.
Avatar billede tdyb Nybegynder
29. juni 2012 - 08:34 #2
Er der slet ingen som ved hvordan man gør det?
Avatar billede LinuxBloggen Nybegynder
14. januar 2013 - 20:40 #3
Jo.. Det gør jeg da..

De fleste internet udbyderer har lukket for port 25, som er standard porten for SMTP. Derfor er det som regl ikke muligt at sende mails fra sin server under at bruge en anden SMTP.

Her er 2 guide til forholdsvis Exim4 og SSMTP. Og hvordan man bruger Google's Smart SMTP.

http://linuxbloggen.dk/category/smtp/
Avatar billede LinuxBloggen Nybegynder
14. januar 2013 - 20:40 #4
Svar :)
Avatar billede tdyb Nybegynder
17. januar 2013 - 09:11 #5
Jeg skal nok ændre mit spørgsmål. I dit svar benytter man Google's SMTP. Den kan desværre kun sende 500 mails om dagen.

Jeg vil gerne sætte min egen SMTP-server op, med en enkel SMTP-konto, så jeg kan sende mails fra andre servere via den.

Jeg har egen dedikerede server, så alle porte er åbne.
Jeg har egne navneservere og DNS-server til domæner, så jeg kan sætte alt op mht. domæner.

Jeg har dog ingen forstand på SMTP-servere. Derfor jeg søger hjælp.