Avatar billede Moonie- Praktikant
04. juni 2012 - 00:20 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Antivirus- og spyware removal tool program?

Kan nogen anbefale et godt gratis antivirus- og spyware removal tool program?

Jeg har tidligere brugt Avast (antivirusprogram) og Ad aware (spyware removal).

Men nu har Ad aware fået et gratis antivirusprogram, er der nogen der kender det?

Engang var Avast antivirus programmet kåret som det bedste gratisprogram, er nogen herinde så meget med på beatet, at de ved om det stadig holder stand?

På forhånd tak, drenge;-)
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2012 - 00:40 #1
Jo Avast er i følge de sidste målinger, jeg har set, stadig blandt de aller bedste. Men Microsofts er vist også udmærket.
Online armor er i følge Spywarefri sammen med Comode de bedste gratis programmer. Men Comodo siges at være lidt vanskelig, hvis man ikke er så meget inde i firewalls. http://www.online-armor.com/products-online-armor-free.php
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2012 - 08:52 #3
Som spyware/adware/malware fjerner vil jeg anbefale Malwarebytes, som bruges meget her på Eksperten til at rense med når der er kommet snavs på pc.
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button
Som firewall bruger jeg også Comodo, men bruger kun firewall delen.
De andre to er deaktiveret og varetages af dels AVG pro og Malwarebytes pro.
Vil ikke risikere at de konflikter med hinanden nemlig. Og det fungerer fint på min Xp maskine.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2012 - 17:24 #4
Ingen respons fra bruger. Jeg afmelder overvågning af spørgsmålet.
Avatar billede Moonie- Praktikant
10. juni 2012 - 11:16 #5
Uuuundskyld! Mange tak for hjælpen. Er i gang med at tjekke de anbefalede ting ud.
Avatar billede Moonie- Praktikant
10. juni 2012 - 11:16 #6
Tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2012 - 11:28 #7
Husk svar bruges normalt kun af hjælperne, så du kan uddele point til disse.
Når du selv lægger svar tror andre hjælpere at der er fundet en løsning og springer spørgsmålet over.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2012 - 14:54 #8
Hvad var løsningen?
Avatar billede Moonie- Praktikant
14. december 2012 - 23:02 #9
Ja, undskyld. Jeg har virkelig svært ved at gennemskue systemet herinde og laver altid mange fejl... Sorry.. Men jeg får rigtig meget ud af den hjælp, jeg modtager og er meget glad for at gøre brug af websiden. Men som sagt, kan jeg have problemer med reglerne, pointgivning, lukning af spørgsmål mm..

Men det er endt med brug Malwarebytes og Microsoft Security Essentials som antivirusprogram. Sidstnævnte fandt dog ikke den sidste 'bug' jeg fik ravet til mig. Det var en rutinescanning med Malwarebytes, der gjorde det.
Men tak for hjælp herinde.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2012 - 09:37 #10
Tak for løsningen, som evt kan hjælpe andre når de søger på afhjælpning af problem.

Vil anbefale du gør det til en fast rutine mindst en gang om ugen med rutinescanning med Malwarebytes, og har du råd til det, koster en livstidslicens til en pc 130 kr for Malwarebytes så den kan den indstilles til at gøre tingene automatisk:
http://e-gear.dk/malwarebytes-anti-malware-pro.html

Med de oplysninger jeg får i #9, ville dette normalt have været et svar fra mig, som du kunne have brugt til at lukke med.

Husk når du får en løsning at bede om svar fra hjælperen en anden gang.
God weekend.