Avatar billede KongKurs Juniormester
08. juni 2012 - 21:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan har det gjort det?

Hej,

Når nu man læser de forskellige tilbudsaviser på nettet, så er de i mange tilfælde søgebare og med billeder mv. af de respektive tilbud. Hvordan gør de dette - sidder de og indtaster hvert enkelt tilbud eller hvad?

Tak :)
Avatar billede montago Praktikant
09. juni 2012 - 00:42 #1
eReklamer og alle de andre, henter reklamerne som PDF eller andet format direkte fra udgiverne. PDF indeholder de tekster som der bliver søgt på.

Dog findes der også kombinationer af manuel indtastning, enten hos reklame-portalen eller fra reklame-udgiveren (Lidt i samme stil som EDBpriser, hvor butikkerne selv indtaster dataene til portalen)
Avatar billede KongKurs Juniormester
10. juni 2012 - 12:41 #2
Ok, hvad med et site som fx: http://etilbudsavis.dk/ hvordan tror de gør det?
Avatar billede montago Praktikant
10. juni 2012 - 12:51 #3
her er nogle bud:

1. de har en redaktion som sider og kværner alle reklamerne igennem og klipper billederne ud, teksten kopieres direkte fra PDF-reklamen som lægges ved siden af billedet. Søgningen kigger i teksten og finder resultaterne.

2. Reklamefirmaet står selv for at indexere reklamerne som så uploades til eReklamer.dk

3. eReklamer har udviklet en super smart algoritme som læser tekst fra PDF-filerne og klipper automatisk billederne ud.

.. Men hvorfor spørger du ikke bare eReklamer selv ?
de har en email man kan skrive til - Jeg fik selv personlig respons på ting jeg skrev til dem.