Avatar billede superdrum Novice
10. juni 2012 - 20:13 Der er 3 kommentarer

SSD-disk fraværende...

Jeg har lige købt en Acer aspire s3 951-32364G34. Ifølge specs skulle den indeholde en 320GB HDD samt en 20GB SSD til styresystem.

Maskinen fungerer helt fint, men det undrer mig at jeg ikke kan se eller tilgå SSD-disken via stifinder osv.

Er der en god forklaring på dette?
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2012 - 20:42 #1
Kan du se om Windows ligger på HDDen?? For ellers må SSDen med Windows jo bare være skjult.
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2012 - 20:48 #2
Udsnit fra en artikel:
De fleste ultrabooks er udstyret med en SSD i stedet for en traditionel, mekanisk harddisk. Acer har dog valgt at give Aspire S3 lidt fra begge verdener.

Derfor har den bærbare computer en lille skjult SSD, mens brugeren udelukkende har adgang til den traditionelle harddisk. Kombinationen betyder, at computeren alligevel kan starte forholdsvist hurtigt.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2012 - 14:10 #3
Det hele lyder besynderligt. For det første er en SSD HDD på 20GB for lille til windows7 og for det andet, skal man selvfølgelig kunne se hvad der ligger på windows.