Avatar billede LineE Nybegynder
14. juni 2012 - 19:35 Der er 4 kommentarer

MAC HJÆLP!!!!

Jeg har et problem med min mac!
En dag skulle jeg lave nogle opdateringer der tog omkring en time, da den var færdig skulle jeg genstarte, men da jeg ikke lige ville gøre det på daværende tidspunkt trykkede jeg på "genstart senere" Jeg glemte selvfølgelig alt om det. I går da jeg så ville slukke min mac skrev den at den manglede at genstarte, så jeg trykkede på knappen nedenunder hvor der stod "genstart" derefter blev min skærm grå, og der skete ikke noget i lang tid, defor slukkede jeg den bare. da jeg så ville tænde den igen virker det ikke, der står en masse ting jeg ikke kan forstå og i midten står der på flere forskellige sprog at jeg skla genstarte min mac ved at holde tænd/sluk knappen nede og derefter tænde den igen. Dette har jeg prøvet rigtig mange gange nu, og det virke ikke, jeg har også prøvet at holde shift nede mens, det virker heller ikke....
JEG HÅBER MEGET DER ER EN DER KAN HJÆLPE MIG!!
- Jeg vil helst ikke have at noget bliver slettet, da jeg har alle mine skole noter på den, og der er eksamener lige nu!
Avatar billede Larsernen Novice
14. juni 2012 - 19:55 #1
Skiv til apple
har du købt en apple care pack? så får du alle dine ting over på en ny Mac mens din gamle ikke virker
Ring til apple her
+4570102007
Du skal give dem lidt tid til at hjælpe dig de kom hjem til mig. og lavede fejlen inden for 10 minutter efter de kom var de kørt så prøv det (ps. jeg har haft apple care det koster 500 kr om året og dækker bedre service og garanti)
Avatar billede LineE Nybegynder
14. juni 2012 - 20:24 #2
jeg tror ikke jeg har appel care, desværre :-)
Avatar billede KHHP Juniormester
14. juni 2012 - 22:28 #3
Hvor ny er den? Har du Mac OS X Lion 10.7.x installeret? Hvis ja, så kan du holde alt/option tasten nede på tastaturet, efter start-lyden er kommet, i listen vælger du Recovery HD og nu skulle du gerne, efter at den har lavet noget der minder om normal opstart, få et par muligheder.
Det du har fået er en såkaldt Kernel Panic(KP), som er Apple's svar på "Blue Screen Of Death"(BSOD). Der er sket en fejl under opdateringen og da du har slukket den er det ikke blevet opdateret korrekt og du skal geninstallere Mac OS X. Har du ikke Lion 10.7.x, skal du indsætte din Mac OS X Installations DVD og holde C-tasten nede på tastaturet efter start-lyden for at starte fra DVD. Start fra DVD tager 5-10 minutter afhængig af din computers hastighed.
For at vende tilbage til Lion opsætningen, da du lige skal gøre noget for at få samme skærm som på en installations-dvd, så skal du vælge geninstaller Mac OS X.
Nu har du samme skærm uanset om du bruger DVD eller Recovery HD og processen er den samme. Tryk på fortsæt og accepter licensbetingelser, efter at have læst dem, hvis du ikke har gjort det dengang du købte din Mac, og vælge Macintosh HD i listen og tjek om den skriver noget med at den har fundet en installation af Mac OS X. Hvis den gør det, så har den registreret at der er noget på computeren og så overfører den automatisk din brugerkonto og personlige filer til en frisk installation. Forsøg derefter opdateringen igen. Du kan evt. hente opdateringen manuelt på Apple's hjemmeside.
Har du flere spørgsmål, eller driller det, så finder vi lige ud af hvordan vi så løser problemet.
Avatar billede KHHP Juniormester
20. juni 2012 - 19:59 #4
Har du fået det til at virke?