Avatar billede olesen85 Nybegynder
17. juni 2012 - 12:24 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

ny pc starter ikke

Hej jeg har lige samlet min nye pc. Den starter (blæsere og hd køre) men skærmen skriver no signa der er heller ikke liv i tastaturet
hvad kan dette være?
Jeg har fået skiftet strømforsygningen da den første jeg havde fået gnidstede da jeg sætte strøm til.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
17. juni 2012 - 12:42 #1
Der er heller ikke lys i power led'en
Avatar billede tintir Nybegynder
17. juni 2012 - 13:08 #2
Du kan have samlet den forkert.
Det er næsten det eneste svar.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
17. juni 2012 - 13:51 #3
Synes jeg har tjekket alt den starter jo også op der kommer bare ikke noget output til skærm eller tastatur. Tror måske det kan være at den strømforsyning der gnistede har brændt bundkortet af.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 14:00 #4
Strømforsyningen kan have forvoldt skade på bundkortet.
Men ellers er det første spørgsmål: har du husket afstands bøsningerne mellem bundkortet og kabinettet?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 14:10 #5
Hvis computeren starter op, er det muligvis en ram fejl,
Avatar billede olesen85 Nybegynder
17. juni 2012 - 16:05 #6
Jeg har husket afstands stykkerne. Har prøvet at pille ramene ud den kommet stadig ikke med noget
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 16:27 #7
Computeren kan ikke starte uden ram, så spørgsmålet er, om det er de rigtige ram.
Har du også husket at sætte det lille firkantede stik fra strømforsyningen i? Mange glemmer det og sætter kun det store brede stik i.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
17. juni 2012 - 16:34 #8
Alt at sluttet rigtig til og ramene er understøtte af bundkortet
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 16:40 #9
Ja så er der jo kun grafikkortet tilbage. Bedst hvis du har et andet at prøve med, ligegyldigt hvad det er. Ellers prøv at tage det ud som sidder i nu, se om soklen ser rigtig ud og sæt det i igen.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
17. juni 2012 - 16:44 #10
Mener a det der plejer at være liv i tastaturet selv om ramene er døde men får dem af prøvet i.en anden maskine senere. Det er det samme når jeg fjerner grafikkortet og så bruger det onboard så det er også udelukket.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 16:52 #11
Der er noget som jeg ikke kan få til at passe:
"Der er heller ikke lys i power led'en" og
" den starter jo også op der kommer bare ikke noget output til skærm"
Altså starter computeren rigtig op med snurrende harddisk, eller kommer der bare lys i nogle dioder?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 16:54 #12
Ps. men den skal selvfølgelig kunne starte op helt uden HDD.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
17. juni 2012 - 16:55 #13
Alle blæsere køre og hden spinder op ellers sker der ikke noget
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 17:12 #14
Nu er det et spørgsmål om on board grafikkortet slår driveren til automatisk, eller om man skal i bios. Måske skulle du prøve at tage både HDD og DVD drevet fra for at sikre at det ikke konflikter der.
Og måske sætte bios til "Default" ?
Avatar billede olesen85 Nybegynder
17. juni 2012 - 17:13 #15
Har prøvet uden hdd det hjælp ikke
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 17:28 #16
Mit forslag med bios var selvfølgelig noget vrøvl når der ikke er forbindelse til skærmen.
Det grundlæggende spørgsmål er jo stadig om den anden strømforsyning har ødelagt noget. Så du har brug adgang til en anden computer hvor du kan afprøve Grafikkort og ram. Hvis de ikke fejler noget så er det muligvis bundkortet som har fået skade.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
17. juni 2012 - 17:37 #17
Får testet ram og grafikkort senere i dag så melder jeg lige tilbage der efter
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 17:42 #18
OK!
Avatar billede olesen85 Nybegynder
17. juni 2012 - 18:54 #19
Ram og grafikkort testet i anden pc og virker.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 19:12 #20
Uha! det lyder som bundkort skade. Du har vel prøvet at sætte et andet kabel mellem computer og skærm?
Avatar billede olesen85 Nybegynder
17. juni 2012 - 19:32 #21
Synes jeg også det gør. Ja det har jeg og har også testet skærmen med en anden pc
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 19:44 #22
Det kan selvfølgelig også være cpuén, men uanset hvad er vi vist desværre kørt fast. Jeg aner faktisk ikke hvordan man måler om et bundkort er brændt af. Men du kan jo stille det som et nyt spørgsmål på Eksperten. Surt show. Du lægger bare selv et svar, og hiver point hjem igen:)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2012 - 23:26 #23
Har du prøvet at nulstille din bios som kortoggodt foreslog?
Kører blæserne for fuld fart uden at gå ned i hastighed under boot?
Avatar billede korospo Nybegynder
18. juni 2012 - 00:15 #24
altså. forklar lige hvad det helt præcist skete da din PSU "gnistede" for det sker altså ikke bare sådan lige. for mig lyder det som en fejl strøm at du måske evt. kunne ha sat nogen ledninger forkert og skabt en kort slutning (minus på plus og omvendt eller stel f.eks. ?) kig på dit MOBO og se om der ikke er et blackspot der hvor du sætte mainpower i til CPU og MODO kunne måske være.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
18. juni 2012 - 08:05 #25
jeg har prøvet at tage cmos batteriet ud for at nulæstille bios. Blæserne spinner op og sænker så hastighede lige som ved normal op start.

Da den gamle PSU gnistede skete dette: "Jeg monterede den og satte strøm til da jeg tændte for strømmen kom der en ordelig gnist inde fra strømforsyngingen"
Avatar billede olesen85 Nybegynder
18. juni 2012 - 15:26 #26
Har oprettet en RMA sag på bundkortet så den skulle gerne blive om byttet så håber jeg det hjælper.
Avatar billede korospo Nybegynder
18. juni 2012 - 20:23 #27
var det en ny PSU? så fald brude du lave en raklame sag omkring den og evt erstatning, for der er den der har blæst bundkortet af, tror du skal være rigtig glad for det kun er den der er røget og ikke hele pc'en.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
18. juni 2012 - 20:45 #28
alle dele var helt nye så det er også det jeg har gjord