Avatar billede msk_001 Nybegynder
18. juni 2012 - 10:19 Der er 5 kommentarer

Udløber adobes studielicens når ens studiekort udløber?

Hejsa

Er der nogen der kan fortælle mig, om hvis jeg køber en Adobe programpakke med studielicens via mit studiekort, - om jeg så bliver tvunget til at opgradere til den fulde pakke, når jeg stopper på mit studie/studiekortet udløber??

Mvh.
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. juni 2012 - 20:22 #1
Uden at kende licensbetingelserne, så siger logikken, at da det er en studielicens, så ophører retten til at anvende programmet med den pågældende licens, når studiet ophører.
Så opfylder du jo ikke betingelserne mere.
Men det står sikkert udførligt i licensbetingelserne, så prøv at læse dem.
/ptj_11
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
19. juni 2012 - 01:07 #2
Så vidt jeg er bekendt med reglerne så køber du et privat permanent studie licens.

Du kan kun købe studieversioner når du har et gyldigt studie ID og dit studiested er certificeret af Adobe som uddannelses institution.

Du må dog ikke bruge produktet kommercielt og du må ikke sælge det videre. Det er udelukkende til privat personlig brug.

Opgraderinger af programmet er tvivlsomt.... måske du kan købe en opgradering hvis du stadig studere men du vil ikke kunne opgradere når du er ikke længere har et studie ID, men din orginale licens skulle stadig virke.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
19. juni 2012 - 01:35 #3
Jeg må indrømme det er sku forvirrende at læse Adobe's regler.

Nu har jeg læst at licensen gælder i 2 år

Du kan bruge programmet på 2 private pcér men ikke på samme tid.

du kan godt sælge programmet men det skal være med en overdragelses kontrakt og køber skal opfylde samme krav med studie ID

jeg må sku sige jeg selv er forvirret over dette........
Avatar billede msk_001 Nybegynder
19. juni 2012 - 08:46 #4
Jeg er selv studerende, men synes ikke rigtig det giver mening at anskaffe mig programmerne på studielicens, hvis jeg alligevel ikke må bruge programmerne til privatbrug efter endt studie.

Jeg ved udmærket godt at man ikke må bruge programmer købt på studielicens til kommercielt brug, hvilket jeg heller ikke har i sinde. - jeg vil bare godt have lov at bruge programmerne privat efter endt uddannelse.
Avatar billede msk_001 Nybegynder
28. februar 2013 - 11:10 #5