Avatar billede zimmerman Nybegynder
18. juni 2012 - 17:58 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme i W7 og heller ikke gendanne

Hej,

Jeg fik en blå skærm i dag på min Toshiba Tecra 11 labtop (w7pro)- vist nok om RAM og senere fik jeg ikke lov til at starte rigtig op. Jeg forsøgte mig med reperation og fejlsikret start, men jeg kom ikke ind i windows. Efter første window logo bliver der sort med en musemarkør og ikke mere.

Jeg har brugt en ubuntu CD og kommet ind og lavet back up, men når jeg vil bruge mine W7 recovery DVD starter den stadig op fra HardDisk, selvom jeg via F12 vælger boot fra DVD drev (som altså virkede med Ubuntu).

Hvad kan fejlen være og hvorledes får jeg lov til at geninstallere W7?
Avatar billede snedker1 Juniormester
18. juni 2012 - 20:18 #1
Er du sikker på at dvd ikke blot "styrer" din gendannelse ? tit så ligger selve filerne i en partition på den indbyggede disk
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 20:46 #2
Foruden dette spørgsmål har du 17 åbne og 720 point ude.
Det giver bestemt ikke lyst til at prøve på at hjælpe her.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 20:49 #3
Ps. hvis du ikke får svar på et spørgsmål, så lægger du bare et selv, accepterer og lukker.
18. juni 2012 - 21:28 #4
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2012 - 07:21 #5
http://www.eksperten.dk/blog/36

det stå på ekspertens forside

m.v.h
Avatar billede zimmerman Nybegynder
19. juni 2012 - 10:18 #6
Det er to DVD paa omkring 6GB saa jeg tror de har indholdet. Men maaske de ikke afvikler paa grund af oedelagt RAM...?
Avatar billede zimmerman Nybegynder
19. juni 2012 - 10:20 #7
OK. Det er et godt tip, hvorledes jeg lukker spm uden loesning.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
19. juni 2012 - 10:21 #8
Der er nu ogsaa for over 2600 point lukkede spm, men fair nok.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2012 - 13:40 #9
Prøv at teste dine RAM http://www.softpedia.com/progDownload/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic-Download-3648.html

@ treatmenice
Er det, det link du ville lægge? Det giver da ingen mening at læse alt det, som ikke en gang spørgeren Co-Admin gider følge op på og lukke, selv om det er fra 12 januar. Co-Admin er da ikke noget godt eksempel desværre.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
19. juni 2012 - 15:44 #10
Tak for tip til tjek af RAM! (Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorledes lave boot disken).

Det ser dog også ud til at jeg kan gøre det via  windows boot manager, så det er jeg i gang med.

Jvf http://www.sevenforums.com/tutorials/715-memory-diagnostics-tool.html
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2012 - 15:45 #11
hvorfor tror du det står der kortoggodt

hvis alle bare laller derudaf går der ikke ret lang tid før eksperten slet ikke funker mere.

jo det giver i højeste grad mening at følge med hvad der sker herinde - man kunne også ofre lidt tid på at læse vores regler
det skader i hvert fald ikke noget at kende dem

meningen med når folk har mange point ude og IKKE gider reagere på dem at man IKKE hjælper ham før han ligesom er blevet lidt bedre til gensvar hvis du forstår hvad jeg mener

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2012 - 16:01 #12
#11
Jeg er slet ikke uenig med dig, men hvem gider læse hele den smøre?
Hvis de bare gider læse reglerne, så er det fint, men det kniber det  jo slemt med. Jeg er også kun kommet med et forslag her, fordi spørgeren har lukket et par spørgsmål. Men hvis han ikke gider lukke flere, hopper jeg af spørgsmålet igen. #2
Avatar billede zimmerman Nybegynder
19. juni 2012 - 16:09 #13
Som sagt tak for tippet med de åbne spm, oj jeg synes faktisk jeg har gjort mig umage med at lukke, hvad jeg kunne lukke. (Der står stadig 360 point ude, men jeg er ikke lige klar over, hvor det er).
19. juni 2012 - 16:13 #14
Avatar billede zimmerman Nybegynder
19. juni 2012 - 16:14 #15
Jep, nu fandt jeg den også. Jeg klikke på deltagende.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2012 - 16:23 #16
Nå nede på 270 ude. Så går det da fint fremad.

Nu hvor vi alligevel bruger plads til al den point snak, er der måske også plads til lidt spam? Det også et spørgsmål. Hvad er der blevet af "helgec" ? han har lukket både sin bruger profil og sin net side. Er der nogen som ved noget om det?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2012 - 14:28 #17
Fik du noget ud af at undersøge dine ram?
Avatar billede zimmerman Nybegynder
20. juni 2012 - 14:56 #18
Desværre ikke. Det indbyggede værktøj vil ikke køre.

Ved du hvorledes man brænder en disk ud fra den iso fil, der kommer fra programmet du henviste til?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2012 - 15:09 #19
Ja det kan du gøre med programmet fra nedenstående link.
Oppe for oven ser du en bjælke. Der går du ud i højreside, der får du mulighed for at vise hvor din Iso fil ligger. Når du trykker på Iso filen vil den vise sig i bjælken. Og så er det bare at trykke brænd. Så får en CD/DVD som du booter op på. http://www.ntfs.com/iso_burner_free.htm
Avatar billede zimmerman Nybegynder
20. juni 2012 - 22:33 #20
Det fungerede fint tak, og der blev ikke fundet fejl. Læg gerne svar til point.

NB:
Jeg kommer stadig ikke ind i Windows og får heller ikke lov til at køre hjemmelavede recovery DVD, så nu har jeg bestilt en orginal skive og håber den løser problemet. Hvad ligger der af program på computeren som forudsætning for at køre en Recovery og kan man komme til at ødelægge denne fabriksindstilling?
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2012 - 00:03 #21
En forudsætning for at lave en Recovery fra computeren er at der ligger en Recovery partition på harddisken. Det hedder en EISA partition og den er som regel skjult. Man kommer i kontakt med den ved, under opstart, at trykke på en af "F" knapperne. Hvilken en er forskelligt, men man kan jo bare prøve at trykke løs.

Jeg er ligeglad med point, så dem beholder du selv, bare du lukker er det fint:)
Avatar billede zimmerman Nybegynder
21. juni 2012 - 08:55 #22
OK jeg tjekker senere. Men med to store DVD kører Recovery vel fra DVD...?

Hvad er betingelsen fra computerens side for at denne Recovery kan køre?

Læg gerne svar, så kan vi uddele point, som det er tænkt på eksperten - altså til dem der hjælper. Og det er en god hjælp at jeg fik tjekket RAM.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2012 - 11:40 #23
Når du har Recovery DVDér er det ikke sikkert, at der også er recovery på disken, men du kan jo prøve.
Ellers booter du bare op på den første DVD og så kører det.
Ak ja, det fjollede point system, jeg aner virkelig ikke hvad jeg skulle med dem. Derfor dropper jeg dem.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
21. juni 2012 - 14:43 #24
OK - det var mest betingelserne for at kunne køre DVD.

Jeg vil gerne afslutte tråden ved at uddele point (nu det er blevet diskuteret så meget her).

Læg gerne et svar så jeg kan lukke som det hør og bør.

Hilsen Z
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2012 - 14:49 #25
Nå ja så slemt er det jo heller ikke at få point-:)
Avatar billede zimmerman Nybegynder
21. juni 2012 - 14:55 #26
Great - og tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2012 - 14:57 #27
OK, skulle det være en anden gang-:)