Avatar billede paaskesen Nybegynder
21. juni 2012 - 21:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor bruger min computer ikke mit video kort

Hej..

Jeg har et Nvidia GeForce 540M i min computer. Har installeret driver til det også.. Men min computer vælger stadig at køre alt mit grafik på et chip set der hedder Inter(R) HD Graphics family... Hvorfor gør den dette? Og hvordan kan jeg sætte den til at køre på mit Nvidia kort istedet.

På forhånd tak.
Paaskesen
Avatar billede morten1900 Nybegynder
21. juni 2012 - 22:08 #1
Prøv inde i Nvidia Kontrolpanelet.

Du kan prøve at slå det fra inde i BIOS hvis det er muligt på din com.

Ved ikke om det hjælper at afinstallere driveren til Intel HD graphic.
Avatar billede paaskesen Nybegynder
21. juni 2012 - 22:19 #2
Inden i Nvidia kontrolpanelet kan jeg kun ændre på farindstillinger, dybte osv.. Jeg kan ikke ændre på nogen indstillinger der besteem om det skal være den primære hardware til at køre mit grafik.. Og i BIOS kan jeg kun sætte grafik til integreret eller skiftende...
Avatar billede KHHP Juniormester
21. juni 2012 - 22:34 #3
Du er så (u)heldig at have en maskine der benytter nvidia optimus-teknologien, som jeg personligt ikke er særlig glad for og kender flere der ikke har andet end problemer med det. Problemet er at den kører på Intel HD Graphics indtil den grafiske belastning bliver for stor og så skifter den til dit nvidia kort. Det sker f.eks. ved krævende spil såsom Battlefield 3, Call Of Duty MW:3 og Crysis 2.
Det er ikke noget du kan ændre på, medmindre du har en Dell Alienware maskine, da de er de eneste der har mulighed for at deaktivere optimus og kun køre på nvidia-kortet.
Driller den under spil i form af at graikken er langsom eller at du ikke kan køre indstillingerne så højt op som du normalt burde kunne, så prøv at opdatere drivere til nvidia-kort, samt computerens BIOS.
Avatar billede paaskesen Nybegynder
21. juni 2012 - 22:38 #4
hehe takker det lyder som det jeg også selv fandt frem til.. Ville egenligt bare høre det fra en anden også ;D... Jeg har nemlig probemer med at jeg har en del lag i mine spil hvilket ikke burde ske med dette grafik kort da det ikke er de meste belastende spil :D..

Jeg prøver at opdatere min BIOS og se om jeg er heldig.

Tak for jeres svar :D

Point til KHHP
Avatar billede KHHP Juniormester
21. juni 2012 - 22:44 #5
Jo, det får du her.
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. juni 2012 - 12:23 #6
@#3
Det har jeg aldrig hørt før, man bliver klogere hver dag :)