Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
21. juni 2012 - 22:30 Der er 32 kommentarer og
4 løsninger

Min computer er blevet voldsomt langsom.

Hejsa.

Jeg har en bærbar som er blevet utrolig langsom lige pludselig. Det startede med, at jeg sad og spillede et normal game og lige pludselig faldt min FPS bare ned, og hele min computer blev ultra langsom. Problemet sker altid når jeg spiller et spil. Det sker også nogle gange, når jeg er på skrivebordet og laver ingenting. Det er meget forskelligt hvornår det sker, men ved spil når jeg spiller, så er min FPS på 60 (Det er meget normalt) men efter 10min falder den bare ned på 00-10FPS på under 1sec. Jeg har tjekket mit internet, om det var problemet men det var det ikke. Jeg har også sat grafikken på det laveste i spil men problemet er der stadig væk. Jeg har nu ormformaterede min bærbar 2 gange men der skete heller ikke noget. Jeg har også kørt CCleaner og AVG for at se om der var noget der, men det var der ikke.

Jeg vil være meget taknemlig hvis der er nogle der kan hjælpe mig med dette irreterene problem.

MvH

Jimmy Luu
Avatar billede Hans Mester
21. juni 2012 - 23:00 #1
Hvornår er den sidst blevet støvsuget? En masse nullermænd kan forhindre varmen i at slippe ud, hvilket kan få computeren til at sætte hastigheden ned.
Avatar billede pstidsen Novice
21. juni 2012 - 23:03 #2
Hmmm jeg tror det er en dum idé at bruge en støvsuger.. Kompressor er bedre. HUSK at holde blæseren fast med en nål el.lign, så den ikke render baglæns.
Avatar billede pstidsen Novice
21. juni 2012 - 23:04 #3
I CCleaner skal du trykke Register ude i venstre side og rette problemerne dér.
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
21. juni 2012 - 23:09 #4
Jeg rensede min computer for 1 uge siden, så det kan ikke være det. Det med CCleaner har jeg også gjort men det hjalp ikke.
Avatar billede pstidsen Novice
21. juni 2012 - 23:11 #5
Dit problem lyder sygt mærkelig... Er det bærbar/stationær?

Er dit grafikkort brændt sammen? Har du to grafikkort i maskinen (altså både et til gaming og så er Intel til normalt brug)??

Hvilken maskine er der tale om?
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
21. juni 2012 - 23:13 #6
Jeg har en bærbar.

Acer aspire 8930G
Avatar billede pstidsen Novice
21. juni 2012 - 23:15 #7
Der er ingen synlige skader på pc? En smule røg??
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
21. juni 2012 - 23:16 #8
Ingenting...
Avatar billede pstidsen Novice
21. juni 2012 - 23:20 #9
Har du noget mod en formattering?
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
21. juni 2012 - 23:23 #10
Jeg har allerede formatterede min computer 2 gange inden for denne uge.
Avatar billede pstidsen Novice
21. juni 2012 - 23:27 #11
Dermed kan vi udelukke softwaren.

Hvilke spil spiller du?

Der er jo nok noget hardware der er gået i stykker (måske brændt sammen). Hvor meget erfaring har du med at åbne "motorhjelmen" på computere?
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
21. juni 2012 - 23:31 #12
Jeg spiller League of Legends

Og jeg har ikke noget imod at åbne "motorhjelmen" på min computer. :D
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
21. juni 2012 - 23:36 #13
Jeg har nogenlunde styr på det der er inde i computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2012 - 23:53 #14
#2 Jeg vil ikke give dig ret i at en kompressor er bedre.
Jeg vil anbefale en dåse med komprimeret luft som er helt ren for olier kondensvand mm, som en kompressor kan sende ud når den bruges.
Og så har jeg oplevet at man får den bedste rensning ved at suge i bunden af pc samtidigt med at man puster ind der hvor blæser normalt puster ud. Derved trækkes de fedtede nullermænd helt ud.
Enig i at man skal passe på med at blæseren ikke løber med rundt når man renser. Det kan skade lejerne i den.
Avatar billede pstidsen Novice
22. juni 2012 - 09:34 #15
#13: Det lyder godt, for der har jeg ikke :-) hehe

#14: Men støvsuger er da værre?? Elgiganten anbefalede bare kompressor..
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. juni 2012 - 12:20 #16
Kompressor er en risikabel løsning da der er risiko for olierester og det skaber en ophobning af snavs der bare vokser og blokerer endnu mere.

Prøv at installerer systemet på en anden HDD

Har du prøvet med en HDD test, sådan en rigtig dybdeborende test.
For at se om den er ved at stå af.
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
22. juni 2012 - 12:42 #17
Hvordan tager man sådan en HDD test?
Avatar billede pstidsen Novice
22. juni 2012 - 12:53 #18
Du kan prøve:

Åben kommandoprompten som administrator.
Skriv sfc /scannow og tryk Enter.

Bagefter kan du prøve at køre: chkdsk /f
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2012 - 13:27 #19
#15 Brugte støvsuger på nedsat sugestyrke med succes.
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
22. juni 2012 - 13:36 #20
Har lige kørt sfc /scannow og den siger at den har fundet beskadigende filer men det var ikke alle filer der kunne repareres.
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
22. juni 2012 - 13:58 #21
Har også lige kørt chkdsk /f og den vidste heller noget der.
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. juni 2012 - 14:51 #22
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
22. juni 2012 - 15:42 #23
#22

Forstår ikke helt hvad jeg skal se på inden på de 1 side og programmet på nummer 2 link.
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. juni 2012 - 17:11 #24
På link 1. generelt teste maskinen som helhed

På HDTune
Så tænkte jeg at det måske kunne være din harddisk der har problemer, og taber pusten, varme, cache fejl sådan generelt.
Det kan HDTune måske hjælpe dig med

Som jeg ser det i dit spørgsmål har du sikret dig at der ikke ser ud til at være fejl på grafikkortet, hvilket logisk nok altid er den første mistanke, efterfulgt af CPUen og køling/køle kompound på både cpu og grafikkort.

Det får mig til at tænke på, at jeg for ca 6 måneder siden havde en voldsom temperaturstigning på min cpu 68-78 grader.
Stort mysterium, jeg støvsugede, trykluft og andre ting, intet hjalp.
Da jeg til sidst tog køleren af, viste det sig at låse trapperne til de to nederste løse til bundkortet var knækkede så der ikke var fuld forbindelse på køler og cpu.
Fat i en ny køler der skulle skrues fast, compound på, pludselig var temperaturen på 30-35 grader. og hastigheden røg i været.
Avatar billede Levani Nybegynder
22. juni 2012 - 22:50 #25
Prøv at "Rense Hardisken for snavs" med et rigtig godt program der hedder CCleaner, så tror jeg at du også får mere plads på disken.
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
23. juni 2012 - 00:40 #26
Levani... Hvis du vil være sød at læse de overstående kommentar, så vil du forstå at jeg allerede har gjort det.
Avatar billede morten1900 Nybegynder
24. juni 2012 - 01:28 #27
Defekt hardware........ køb ny bærbar.
Det er gammel hardware. Hardware med tiden bliver slidt og går i stykker på et tidspunkt.
Avatar billede jensenjs Juniormester
24. juni 2012 - 10:42 #28
Da det er en bærbar du har er tilbøjelig til at give #27 ret.
Mange tråde herinde plus egen erfaring siger at på bærbare er det typisk grafikken der svigter først, og det kan godt se sådan ud her.
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
24. juni 2012 - 12:56 #29
Ja i har måske ret... Min bærbar er nok bare ved at blive slidt...

Jensenjs, pstidesen, 220661 og morten1990 i må gerne smide et svar ind, så kan i få nogle point. (I får desværre ikke 200) men i får nogle points efter min bedømmelse, på hvor meget i har prøvet at hjælpe mig. Tusind tak for jeres hjælp!
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2012 - 13:31 #30
Svar.
Avatar billede morten1900 Nybegynder
24. juni 2012 - 13:34 #31
Svar
Avatar billede jensenjs Juniormester
24. juni 2012 - 16:07 #32
svar
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
25. juni 2012 - 14:34 #33
Der er i midlertidigt fejl i eksperten's system, så jeg ikke kan uddele point lige pt... Vil sende jer jeres point så snart point systemet er fixet.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 20:33 #34
svar
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
29. juni 2012 - 12:56 #35
Kom til at give forkert point ud til 220661 og morten1990, men jeg tror nu nok 220661 kan leve med, at han ikke lige fik de resterende 35 point. :D
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2012 - 14:38 #36
Ja det overlever jeg fint.