Avatar billede voldby Nybegynder
24. juni 2012 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ustabil og underlig opførende Razer Mamba

I et godt stykke tid, har jeg haft Razer Mamba kørende på min workstation uden problemer.

Pludselig - og jeg mener pludselig (Windows update installerer ikke automatisk), begyndte musen at opføre sig mærkelig:
- Når jeg starter min workstation op, virker musen de fleste gange ikke. Det er måske 1 ud af 20 gange jeg oplever det. Ligegyldigt om det en koldstart eller reboot. Jeg har siden da sat endnu en USB mus i (billig Logitech), som der slet ingen problemer er med.
- I langt de fleste tilfælde, virker Mamba'en igen, når jeg trække usb-stikket ud (kører ikke wireless med den), og sætte den i igen.
- Jeg starter altid min laptop op, når jeg starter min workstation, for jeg har mail kørende på den, og forbinder via Windows Remote Desktop Connection (RDC).
Når jeg lukker RDC forbindelsen ned, men min bærbar stadig kører, virker min Mamba. Men hvis jeg lukker min laptop ned, virker min Mamba ikke, i det øjeblik min laptop er lukket helt ned - men først på det tidspunkt. Jeg har ofte også en anden RDC kørende til min gamle bærbar, men den har ingen indvirkning på min Mamba's opførelse.
- Flere gange om dagen, "hopper" min mus op til toppen af skærmen. Og det virker som om brugs itensiteten, er afgørende for hvor ofte det sker. Højt brug (fx ved spil), og musen gør det oftere, end hvis jeg surfer eller lign. Musemåtten har været tørret af, og været skiftet, men oplever stadig problemet.

Jeg har prøvet, uden at det løste problemet:
- At afinstallere driver v2.01, som var den jeg kørte med, da det gik galt. Installeret samme driver igen.
- Afinstallere driver v2.01, og installere 2012 PC Driver v2.01 (nyeste version).
- Gendanne min Windows på min workstation, til et tidspunkt hvor jeg viste min Mamba virkede.
- Opdatere grafikkort driver.
- Afinstallere grafikkort driver, reboot, og så installere seneste driver.
- Jeg har flyttet musen fra en direkte usb port til en anden på min workstation. Og jeg har flyttet den fra en direkte usb port, til en usb hub.

Workstation (AlienWare Area 51 X58): Windows 7 Ultimate (x64) SP1, nVidia v8.17.13.142 driver (GTX 560 ti).
Laptop med mail (Dell Latitude E6410): Windows 7 Professional (x64) SP1, nVidia v8.17.12.5922 driver (NVS 3100M).
Gamle laptop (Dell Latitude D620): Windows XP Professional (32-bit) SP3, nVidia v6.14.11.7597 driver (Quadro NVS 110M).

Det sidste jeg ønsker er, at skulle foretage en ren re-installation af min workstation, da det vil tage næsten to dage.

Nogle foreslag til hvad løsningen er, eller hvor problemet ligger?
Avatar billede deadman Nybegynder
24. juni 2012 - 14:25 #1
Jeg synes mere det ligner en defekt mus, end et software problem.
Avatar billede hcma Novice
24. juni 2012 - 14:43 #2
enig i at det er en defekt mus.
har selv haft samme problem med en dyr logitec mus, hvor kurseren helt umotiveret igen og igen røg helt ned til højre.
skiftede mus og har siden kørt uden problemer.
Avatar billede voldby Nybegynder
24. juni 2012 - 15:07 #3
Tak deadman og hcma for de hurtige svar! Måske det er løsningen.

Undre mig dog over, at Mamba'en ikke virker, i samme øjeblik min laptop med mail slukker - altså ikke ved disconnect af RDC. Det giver slet ingen mening for mig.
Avatar billede hcma Novice
24. juni 2012 - 15:16 #4
det giver heller ingen mening for mig, men sådan er det bare (desværre)
Avatar billede voldby Nybegynder
24. juni 2012 - 15:31 #5
:-D hcma

Det tyder på at jeg må jagt efter en ny mus.
Avatar billede voldby Nybegynder
24. juni 2012 - 15:51 #6
PS. Hvis nogle af jer vil have point, så smid et svar. Første svar får point :)
Avatar billede deadman Nybegynder
24. juni 2012 - 16:47 #7
jamen så kommer det et svar ;)