Avatar billede Jokopol Nybegynder
25. juni 2012 - 17:33 Der er 8 kommentarer

Fiberbredbånd Forskel mellem 15/15 og 30/30 ?

Jeg tænkte på at få fiberbredbånd og ved ikke hvilken pakke jeg skal vælge 15/15 eller 30/30 henholdsvis 40/40 hvilket kun koster 30kr mere. Hvordan føles 15/15 i forhold til højere hastighed. Jeg bruger internet til meget, spiller, downloader etc
Avatar billede nemlig Professor
25. juni 2012 - 17:46 #1
Jeg har 30/30 og naboen har 15/15. Til alm. surf, som fx. læse nyheder, facebook, Yotube, og lignende, er forskellen ikke særligt mærkbart.
Der kan være mange flaskehalse, som gør at du på en 30/30 forbindelse alligevel ikke udnytter hastigheden fuldt ud.

Til download vil en 30/30 forbindelse klare opgaven dobbelt så hurtigt, hvis der ingen flaskehalse er undervejs.

Til spil vil jeg mene, at det kan være ligegyldt, om hastigheden er 15/15 eller 30/30, mens ping-tiden er mere afgørende.
Avatar billede detziaw Nybegynder
25. juni 2012 - 18:21 #2
Som #1 siger, så kan du sagtens nøjes med en 15/15 til alm. surf og spil. Når det kommer til direkte download af filer, så afhænger det af hvor tit du gør det, og hvor store filer du henter. Henter du f.eks. store filer hver dag, så vil en 30/30 være god at have, men henter du derimod kun enkelte filer og måske endda mest små filer, så er 15/15 fint nok. Umiddelbart ville det ikke være fornuftigt at tage 40/40 over 30/30 når det koster mere, for du vil ikke kunne mærke forskel alligevel - det kan jeg i hvert fald ikke, da jeg selv skiftede fra 30/30 til 40/40.
Avatar billede Jokopol Nybegynder
05. august 2012 - 19:06 #3
Den første af jer to som ligger et svar får pointene.

Hvor stor er Fair-Use grænsen ved Waoo eller har de ingen?
Avatar billede nemlig Professor
05. august 2012 - 19:17 #4
Det var da en underlig måde at give point på!
Avatar billede Jokopol Nybegynder
05. august 2012 - 19:21 #5
Jeg kan ikke blive enig med mig selv om hvilket svar jeg synes er bedst. Nu har jeg prøvet internet i nogle dage (30/30) og det kører fint.
Avatar billede nemlig Professor
05. august 2012 - 19:38 #6
Du kan da bare bede os begge svare og dele pointene mellem os.
Avatar billede Jokopol Nybegynder
05. august 2012 - 21:32 #7
Jamen så gør det hvis du er tilfreds med det.
Avatar billede detziaw Nybegynder
05. august 2012 - 22:32 #8
Jeg starter så ;-)