Avatar billede Probie Nybegynder
03. juli 2012 - 18:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

width 100% minus 130px;

Hej Eksperten,

jeg er igang med et projekt hvor jeg bruger dialoger fra jquery ui 1.8, og vil have en form  i mine dialoger, problemet er bare at hvis jeg bruger label, og så et input ved siden af og min label har en fast width, imens mit input felt har en en relativ width i forhold til dialogen.
det kan se helt fint ud med den prediffineret width til dialogen, men det smart ved jquery ui's dialog er jo at den kan gøres større og mindre som var det en vidue i windows, men når jeg så gøre det og mit input felt er 60% fordi det var det der passede før passer det lige pludselig ikke når vinduet bliver større :/

håber i kan finde ud mit problem eller må i skrive :)

på forhånd tak for hjælpen alle sammen :)

point gives til den der giver mig en løsning i css 2 og ikke i css 3 med den nye smart calc funcktion.
Avatar billede olebole Juniormester
03. juli 2012 - 19:51 #1
<ole>

En dialog i Windows (og andre stryresystemer) adskiller sig netop fra et vindue ved ikke at kunne resize's. Derfor er det alt andet end smart, at en jQuery dialog kan.

I IE har man i mange år kunne bruge expressions i CSS-koden. En slags små funktioner, som kan sætte CSS-værdier på baggrund af konstante beregninger af forhold i dokumentet - ligesom CSS3's calc. Det er alt andet end smart, da det sutter kræfter, så man tror, det er løgn! MS advarer selv mod at bruge det i andet end yderste nødstilfælde.

Prøv at lægge et link til siden - eller et tilsvarende eksempel

/mvh
</bole>
Avatar billede Probie Nybegynder
03. juli 2012 - 20:19 #2
vi leger nu bare at et browser vindue 1000px bredt, så 80% svare til 800px

<html>
<body style=" width='100%' ">
          <div style=" width='200px' "></div><div style=" width='80%' "></div>
</body>
</html>

men hvis man så gøre selve browser vinduet 500px bredt vill 80% svare til 400px og derfor vil de to diver blive støre en selve vinduet.

hvis vi går den anden vej og siger vinduet bliver 2000px bredt så vil 80% "kun" svare til 1600px og det vil til sammen blive 1800 px altså den ene div jeg gerne ville have skulle gå helt ud til kanten mangler nu 200px.

hvordan undgår jeg dette?
Avatar billede olebole Juniormester
03. juli 2012 - 20:23 #3
Nej, jeg leger ikke, for så ville min kode aldrig virke.

Hvis du vil have din kode til at virke, må du lade være med at lege og give relevante informationer i stedet
Avatar billede Probie Nybegynder
03. juli 2012 - 20:43 #4
så vil du da heller aldrig lære noget nyt... du har hjulpet mig mange gange her inde før og jeg er dig dybt taknemlig for alt det hjælp du har givet mig men med alt respekt du må dat have et kedeligt liv hvis du ikke kan lege med de ting du synes er spændene...

jeg har givet dig eksemplerne på hvad der vil ske fordi jeg ikke kan give dig koderne eller vise dig noget fra brugerfladen da det er et hemmelig holdt projekt...

og jeg gider ikke til at lave en enkelt html dokument med hvad... 5 linjer kode fordi du absolut skal have det for at kunne se hvad jeg mener, også bagefter ligge det op på min egen side hvor der også skal til at laves rettighedder da jeg køre med et låst system der også...

men tak fordi du gad og bruge noget af din meget seriøse tid på mig...
Avatar billede olebole Juniormester
03. juli 2012 - 21:16 #5
Når ikke man kender koden, er der ingen, der kan besvare dit spørgsmål. Det burde være umiddelbart indlysende.

At du 'ikke gider' levere det nødvendige, giver dig bare endnu et problem. Dit valg!  =)
Avatar billede Probie Nybegynder
03. juli 2012 - 21:24 #6
du kender da også fint koden den står sort på hvidt lidt højere oppe hvis du læste hvad jeg skrev, istedet for at blive for doven da du lige hurtigt kunne se der ikke var et linkt til et eksempl. :)

der er præcis hvad jeg vil have det til og hvad der sker med det jeg har fundet frem til så meget mere skulle ikke være nødvendigt, hvis man kender svaret, men bare fordi du er kommet til kort, skal det jo ikke være min skyld :p
Avatar billede olebole Juniormester
03. juli 2012 - 21:51 #7
Hvis det er koden, du viser, er store dele af CSS-standarden disabled i IE. Derfor vil visningen være mere eller mindre tilfældig.

At jeg ikke svarer på spørgsmålet, skyldes ikke, at jeg er doven. Om det, at du 'ikke gider' bidrage med de nødvendige informetioner, så skyldes din dovenskab eller uvidenhed, kan jeg ikke afgøre.

Hvis du har behov for at spørge, så lad være med at kloge dig på, hvad der er nødvendigt at vide for at løse dit problem  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
04. juli 2012 - 19:06 #8
Er du pigefornærmet - eller ønsker du ikke længere hjælp? Hvis det sidste er tilfældet, bør du nok lukke tråden
Avatar billede Probie Nybegynder
05. juli 2012 - 12:43 #9
så send et svar så du kan få hvad du kom for.
Avatar billede olebole Juniormester
05. juli 2012 - 13:37 #10
Hvis det er point, du vrøvler om, så kan jeg fortælle dig det, de fleste andre på E ved: Jeg samler ikke point og har ikke gjort det i halvandet år!

Hvis dit problem (det med koden) endnu ikke er løst, kan du vælge at gøre det muligt for os andre at løse det

Ellers bør du lægge et svar og acceptere det, så tråden lukkes.

Under alle omstændigheder: Hvis du ønsker at gøre brug af Eksperten, så sæt dig ind i, hvordan den virker - og lær at stille et spørgsmål, som kan besvares.

Læg i den forbindelse mærke til, at der endnu ikke har været andre, som har kunnet gennemskue din msngelfulde forklaring og give dig en løsning  *o)
Avatar billede Probie Nybegynder
05. juli 2012 - 17:25 #11
der har endnu ikke været andre der har ville komme ind i denne debat for vi ikke har lavet andet en at snakke om alt muligt andet!
Avatar billede olebole Juniormester
05. juli 2012 - 21:11 #12
*ROFL* Jamen, så se dog at komme i gang! Når du ikke vil fortælle om den kode, du har problemer med, hvad havde du så forestillet dig, folk ville sludre med dig om?  :D
Avatar billede keysersoze Guru
06. juli 2012 - 10:42 #13
Som allerede nævnt kan du med den angivne kode ikke forvente korrekt og ensartet visning i nogle browsere - ja, man kan endda sige, at det at der overhovedet vises noget kan være lidt et større under. Er det din endelige kode skal du nok læse lidt mere på både din HTML og CSS - i hvert fald vil det være umuligt at komme med en løsning til dit spørgsmål med den kode.
Avatar billede Probie Nybegynder
29. juli 2012 - 11:52 #14
jeg lukker tråden uden nogen konkret hjælp
Avatar billede olebole Juniormester
29. juli 2012 - 14:40 #15
Ja, når man insisterer på ikke at modtage hjælp, så er det jo svært at give den  *o)