Avatar billede erlandsen Seniormester
07. juli 2012 - 10:24 Der er 3 kommentarer

kopiering af firma

Jeg har Microsoft Dynamics C5 4.4.0.186 build #186

Hvordan kopierer jeg nemmest kartoteket til nyt firma så jeg herefter har to firmaer, hvor det gamle er uændret og det nye har samme indstillinger, kontoplan, bilagsserier etc. - altså i princippet alt - undtagen posteringerne?
Avatar billede Titan38 Praktikant
07. juli 2012 - 14:11 #1
Alt efter om det er native eller SQL er der 2 metoder der er forholdsvis hurtige.
Native: Kopier .dat filen til et andet bibliotek - rename filen - flyt den tilbage - gå ind i det nye regnskab og nulstil alt.
SQL: Opret nyt regnskab - brug eksport/import til at kopiere alt - gå i det nye regnskab og brug nulstil alt.
Avatar billede erlandsen Seniormester
07. juli 2012 - 14:22 #2
det er en native så jeg forsøger med at kopiere .dat filen.

jeg har en c5data.dat, c5menu.dat, ttdos.dat og en ttwin.dat?

går ud fra at jeg kan have flere regnskaber selv om det er c5 light?

jeg kan se at jeg også har en .dmo fil - den kan jeg vel bare slette?
Avatar billede Titan38 Praktikant
07. juli 2012 - 14:40 #3
Det er kun C5data.dat du skal kopiere. .dmo filen er et demo regnskab, som du kan bruge til test - INGEN grund til at slette det.
Om du kan køre flere regnskaber er afhængig af om du har købt koden (Licensen) til Flere regnskaber.