Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
11. juli 2012 - 17:13 Der er 8 kommentarer

Blæsere & Trådløs netværkskort

Jeg har for nylig købt mig en gamer stationær med ekstra blæsere og trådløs netværkskort dertil.

På mit bundkort er der dog kun plads til 1 blæsere mere.
Jeg var inde i data discount i Aalborg for at spørger efter et 3-pin fordeler kabel til 2 ekstra blæsere, men bliver fra rådet det, fordi bundkortet vil brænde af så.
Passer dette? eller kan jeg gøre det uden problem?

Med hensyn til det trådløse netværkskort.
Jeg har købt et kontor/computer bord til min pc, men er stødt på det problem at jeg ikke kan fange vores trådløse netværk når den står inde i/under bordet (der er mulighed for billeder).
Kan man købe noget antenne som kan stilles på bordet?
Jeg har et D-link 11n PCI DWA-547 EU
link: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=323381
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juli 2012 - 17:33 #1
prøv lige med at vende pc, så bagsiden vender ud i rummet - hvis den heller ikke der kan fange signal, så hjælper eksterne antenner på bordet næppe.

du kan låne strøm til blæsere fra psu'en direkte (nogle af de ubrugte stik). De vil så køre på maks hele tiden.
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
11. juli 2012 - 17:44 #2
med hensyn til det trådløse netværk så virker det fint når den står udenfor bordet.. har haft den helt oppe på omkring 90% signal så det virker fint.

blæserne, er det fordi jeg godt kunne tænke mig at de hastigheds regulere, fordi de når de kører på maks larmer de lidt for meget synes jeg.

men hvad hvis jeg fordeler 4 blæsere ud på 2 fan stik på bundkortet? så bliver de jo ikke så belastet.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2012 - 11:05 #3
det ville jeg ikke gøre - men få evt hjælp fra en nørd til at lave et par ekstra termostater http://www.youtube.com/watch?v=yoaCia7zU_A som du så kan placere frit i kabinettet, og dermed styre temp og larm.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2012 - 11:33 #4
antenner - kan dine antenner på kortet skrues af - i så fald kan du bruge fx http://www.tigerdirect.ca/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=195213&csid=_61
1 (evt 2) skulle være rigeligt.
12. juli 2012 - 12:03 #5
Denne metode bruger jeg tit -> 7V direkte til en 12V blæser!!!

Se guide her -> www.cyberbox.dk/guide/stik.php
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
22. juli 2012 - 16:25 #6
undskyld det sene svar, er lige kommet hjem fra ferie.

med hensyn til det med netkortet, så prøver jeg lige at kigge på linket du gav Claes57.

tilbage til blæserne...
det med termostaterne er det ikke lidt dyrt at inverstere i? det er hellere ikke fordi de som sån larmer eller kører hurtigere end nødvendigt. dog kun når jeg har Skyrim kørende af en eller anden underlig grund.

men sker der noget med bundkortet hvis jeg tilslutter 2 på samme fan-stik?
Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
22. juli 2012 - 17:08 #7
har lige undersøgt lidt i antenner fra D-link og er faldet over 2.

den ene er en D-link ANT24-0600
http://www.edbpriser.dk/antenne/d-linkant24-0600-id-129869.aspx

den anden er en D-link ANT24-0501
http://www.edbpriser.dk/antenne/d-linkant24-0501-id-129868.aspx

ved dog ikke hvad forskellen er på disse 2? og er de gode nok eller burde jeg vælge noget andet?

har et D-link 11n PCI DWA-547 netværkskort
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=323381#extra
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2012 - 08:05 #8
den første antenne er retningsbestemt - dvs den skal pege mod router for at virke.
den anden antenne er mere brugbar i dit tilfælde - den henter bare signalet ned.
du skruer bare en antenne af dit kort, og kobler den tilkøbte på.