Avatar billede MLV Nybegynder
12. juli 2012 - 10:50 Der er 4 kommentarer

indlæs fra excel til dynanamics classic NAV

Jeg har brug for lidt hjælp;
Jeg har udlæst data fra Navision til excel.
Jeg har rettet i den ene kollonne og vil nu indlæse dataen igen.
Men her støder jeg på problemer, da Nav indlæser 100 % og derefter siger "svarer ikke".
Jeg har prøvet at genstarte serveren, men det hjalp heller ikke.
Jeg har også prøvet, kun at indlæse en lille mængde data, dette hjalp heller ikke.
Er der en anden måde at indlæse data til NAV?
Håber der lidt hjælp at hente her inde.
MLV
Avatar billede jjam Juniormester
12. juli 2012 - 14:48 #1
Allerførst så en advarsel, hvis du ikke er 100% med på hvad du har med at gøre, så risikere du at ødelægge NAV's database. (går ud fra at det er windows versionen ikke Navigator)
Du kan indlæse via den unikke nøgle der er i databasen f.eks. "No." i varekartoteket.
Jeg ville bruge en dataport til indlæsning og sætte autosave og autoupdate til No.

Jeg ville manuelt slå rekords op og rette dem.
F.eks.
Item.Get(ImpVareNo);
Item.VALIDATE(Description,ImpBeskrivelse);
Item.MODIFY();

ImpVareNo og ImpBeskrivelse er textvariabler.

Ved at benytte VALIDATE så sikre du dig at NAV database forbliver konsistent.

Håber at det giver mening.
Avatar billede MLV Nybegynder
12. juli 2012 - 14:53 #2
Tak for det, jeg prøver det af på testbasen først.
Avatar billede frankmortensen Nybegynder
27. juli 2012 - 10:47 #3
Hvis du har rettigheder til det og bruger en høj nok Navision version - så kig på RIM toolkit'et.
Avatar billede konsulent Nybegynder
30. oktober 2012 - 20:28 #4
Tror du skal tage fat i en konsulent...

Du siger bare til...

Konsulent