Avatar billede ngr Praktikant
15. juli 2012 - 22:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Software til at slå tasten 'cops lock' fra

Jeg fandt engang på download.com et lillebitte program, som 'disabler' capslock tasten. Men nu kan jeg ikke finde det igen. Jeg fandt et derinde, som kunne disable en hvilken som helst tast, men det fungerer elendigt og kunne ikke slettes, så jeg havde en masse bøvl med det.
Nogen der kender et, som er godt?
Avatar billede RogerWilco Seniormester
19. juli 2012 - 13:11 #1
I stedet for et program, kan man med en lille tilføjelse til registreringsdatabasen "omkode" tasterne. For et omkode CapsLock-tasten til at lave ingenting, kan følgende indtastes i en .reg-fil og køres:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,02,00,00,00,00,00,3a,00,00,00,00,00
Avatar billede kjeldsted Novice
01. august 2012 - 13:20 #2
$ xmodmap -e "remove lock = Caps_Lock" burde også virke. Selvfølgelig alt efter hvilket styresystem vi snakker om ;o)
Husk altså til sådanne ting at oplyse OS
Avatar billede ngr Praktikant
17. august 2012 - 00:19 #3
Det er for langhåret for mig