Avatar billede peterpeter Seniormester
17. juli 2012 - 13:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Apple - Nyeste video redigerings software ? + version

Kære alle

Dette er et enkelt og simpeklt spørgsmål, men meget vigtigt at få det rigtige svar.

Hvad hedder Apple's nyeste videoredigeringssoftware ??

Jeg mener, at det tidligere har heddet "Final Cut Pro" - men nu er der da kommet noget nyere "Final...."

Er der en Apple ekspert der kan hjælpe mig ??

Det er også vigtigt, hvilken version det her ???

Beklager det måske er et simpelt spørgsmål, men der er meget vigtigt at få at vide - gerne med fyldestgørende information.

På forhånd tak for hjælpen.

Hav en god dag.

/Peter
Avatar billede ferdinand.k Mester
17. juli 2012 - 13:26 #1
http://www.apple.com/dk/finalcutpro/

Final Cut Pro X, Version 10.0.3 hedder den nyeste
Avatar billede peterpeter Seniormester
17. juli 2012 - 13:46 #2
Tusind tak.

Hed den forrige ikke version "Final Cut Pro" ??

Kan du kort fortælle om forskellene (kort).

Men tusind tak for dit svar......
Avatar billede peterpeter Seniormester
17. juli 2012 - 23:22 #3
Den nyeste version hedder da også 0.4 ??

Se dette fra Apple hjemmesiden:

Hvis du vil have en gratis prøveversion af Final Cut Pro X version 10.0.4 til din Mac, skal du skrive dit navn og din emailadresse i feltet til højre og så klikke på Hent. Den gratis prøveperiode udløber 30 dage efter, at du åbner programmet første gang.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. juli 2012 - 00:13 #4
Den forrige (og ikke længere supportede version) hedder Final Cut Pro 7. Den nuværende er så Final Cut Pro X.
Kort sagt er FCPX en udvidet udgave af iMovie. Apple har officielt udtalt at de ikke vil udvikle direkte til broadcast længere, så FCPX er klart den mest consumer velegnede redigering.
Jeg vil gerne indrømme at jeg ikke har den store erfaring i FCPX. Og der er helt sikkert rette en del fejl siden sidste år hvor flere tusinde brugere krævede pengene tilbage (alle 1.700,-) fordi programmet var fejlfyldt og for consumer-agtigt.
Men grundlæggende er det vist en smagssag om man er til FCP7 eller FCPX. Jeg kender til folk med både den ene og den anden holdning.
Men FCPX er, lige meget holdning, en HELT anden måde at tænke videoredigering på, da det er opbygget på samme princip som iMovie og ikke efter samme tankegang som FCP7, Avid, Edius, Preimere og hvad der ellers findes af kendte redigeringer.
Avatar billede peterpeter Seniormester
20. juli 2012 - 11:37 #5
Kære Kjeldsted

Nu forstår jeg.
Tak for et rigtig godt svar.

Ligger du et svar, så du kan få point ??

Ferdinand: Også tak til dig, som i princippet besvarede mit spørgsmål...

god sommer begge to
Avatar billede kjeldsted Novice
22. juli 2012 - 23:30 #6
Bare giv pointene til ferdinand.k. Han gav jo sådan ser det korrekte svar. Jeg uddybede blot med mine personlige tanker og holdninger ;)
(og så har jeg ikke noget at bruge de points til)