Avatar billede herring Nybegynder
18. juli 2012 - 09:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Huawei B260a

Hej.
Jeg har en Huawei B260a router som ellers har virket fint. Jeg bruger den om sommeren når ungerne og jeg er i campingvogn, så vi kan dele det mobile bredbånd. De øvrige år har jeg brugt 3, men i år har jeg brugt oister, hvor jeg kan tanke op. Det er jo så også 3. Da jeg satte simkortet i kunne jeg godt finde netværket, men jeg kunne ikke somme på nettet. Så jeg loggede ind routeren og forsøgt mig frem uden held og det endte med at jeg prøvede at reboote (tror jeg nok det hedder), med det resultat at jeg nu slet ikke kan finde den heller ikke når jeg bruge kablet mellem router og bærbar.
Er der mon nogen der kan hjælpe mig så vi kan få vores sommerforbindelse op at køre. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 11:04 #1
sæt en oister-dongle i maskinen - inde i indstillinger i opkaldsprogrammet ligger navn på forbindelsen (tror nok, det er bredband.oister.dk )
denne adresse skal så stå i routerens opsætning.
Men din router virker mærkelig - typisk skal kabel kunne få forbindelse til i hvert fald routerens opsætningsside (se manual - typisk 192.168.0.1).
Avatar billede herring Nybegynder
18. juli 2012 - 17:17 #2
Fandt selv ud af det meste. Men jeg kunne da bruge at jeg skulle huske at skrive bredband.oister.dk. Så tak for hjælpen. :)