Avatar billede cmt Nybegynder
18. juli 2012 - 10:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilføje mere tid til asp side login session

Hej,

Hvad skal man tilføje til denne script for at få mere tid, da der er meget få tid i session.

<%
if session("brugernavn") = "" then Response.Redirect("login.asp?error=Time out login igen!") end if
%>

Håber i kan hjælpe takker.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
18. juli 2012 - 10:23 #1
<%
Session.Timeout=30

%>

tallet er angivet i minutter
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 10:31 #2
http://www.w3schools.com/asp/asp_sessions.asp
By default, this is 20 minutes
dvs bruger har ikke lavet en bønne i 20 minutter - du kan evt i meta-statement opdatere siden automatisk efter fx 15 minutter - så vil den reelt vare evigt.
<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="10; URL=http://www.htmlhelp.com/">
tells the browser to load http://www.htmlhelp.com/ 10 seconds after the current document has finished loading. Not all browsers support this, so authors should provide an alternate means of moving to the new page where necessary.
Avatar billede cmt Nybegynder
18. juli 2012 - 10:42 #3
Har prøvet dette før, min det hjælp ikke.
Avatar billede keysersoze Guru
18. juli 2012 - 10:57 #4
Hvis du kører på en billig-host kan du sagtens opleve at du ikke kan holde liv i dine sessions særligt længe fordi der er for mange om for få ressourcer og det går ud over application pool'en. Du kan evt prøve at lave en keep-alive ticker fx vha javascript (eller en iframe) - sætter du den til at køre fx hver 30 sekund og det stadig ikke virker må du nok lede efter en ny host.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 11:08 #5
du kunne også sætte en cookie hos brugeren med dato og brugernavn (krypteret) - password skal ikke med. Ved timeout læser du cookie, og er den fra samme dag, så tager du bare brugernavn og sætter session-data igen. Så kører den uden at bruger selv skal logge ind.
Avatar billede keysersoze Guru
22. november 2012 - 10:39 #6
jah - så er man vist heller ikke interesseret i en løsning...