Avatar billede Andisch Nybegynder
20. juli 2012 - 14:38 Der er 4 kommentarer

Computer viser ikke at oplader er tilsluttet?

Hej

Jeg har en HP Laptop, som jeg bruger til skole og privat brug. Den har virket fint, men er begyndt at opføre sig underligt.

Når jeg tilslutter min oplader computeren, viser den ikke at den er tilsluttet. Den har samme ikon i værktøjslinjen som den har når den kører på batteri, men den holder sig på 100%, så den oplader altså stadig. Jeg kan dog ikke få lov til at køre fuld kraft som jeg plejer, da min computer selv sætter ydeevnen ned, selvom den står på  "GPU Med høj ydeevne" og "Høj ydeevne" i windows og mit grafikkort.

Hjælp tak :)
Avatar billede Opadome Nybegynder
20. juli 2012 - 16:21 #1
Systemgendannelse fra et tidligere tidspunkt (før den begyndte at opføre sig underligt)? Hvis ikke det virker kan du altid prøve at formatere den, hellere det end en ubrugelig computer der ikke gider bruge mere end 50% af sin fulde kraft :)
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2012 - 16:59 #2
Ro på... Lad være med at starte med at formattere.

Hvad for en computer har du? Har du to grafikkort (internt og eksternt?).
Avatar billede Andisch Nybegynder
21. juli 2012 - 22:17 #3
Jeg har desværre ikke nogen gendannelsesfil :)

Min computer er en HP DV7 Laptop opgraderet til 8GB RAM. Jeg har svært ved at finde den specifikke model, men jeg har to grafikkort. Har dog ikke så meget forstand på det. I min enhedshåndtering har jeg disse to kort under skærmkort:

- AMD M880G with ATI Mobility Radion HD4250
- ATI Mobility Radeon HD 5650

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2012 - 13:28 #4
1. Søg på "Systemgendannelse" i Startmenuen. Kan du ikke gendanne din computer der?

2. Søg på "AMD VISION Engine Control Center" i Startmenuen. Der kan du indstille hvilke programmer der skal køre på Høj ydeevne og hvilke der skal køre på strømbesparende. Du skal også huske at gå ind og aktivere Crossfire.