Avatar billede ngr Praktikant
21. juli 2012 - 21:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan neddrosler jeg en mp3 lydfil

Jeg har en optagelse af radioudsendelse på 25 minutter, som fylder 22 MB. Er det normalt, at det fylder så meget, og hvordan kan jeg drosle den ned til at fylde MEGET mindre, lydkvaliteten er ikke så vigtig.
Mvh + tak
Avatar billede ngr Praktikant
21. juli 2012 - 22:21 #1
Fandt ud af, hvordan jeg drosler den ned til 12MB - ved at reducere sample rate fra 96.000 til 8.ooo, så nu kunne jeg sende den. Men er det ikke muligt at reducere filstørrelsen yderligere?
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. juli 2012 - 22:24 #2
Prøv at konvertere lydfilen fra stereo til mono. Det burde kunne bringe størrelsen yderligere ned.
Avatar billede ngr Praktikant
21. juli 2012 - 22:34 #3
Ja, men det giver vel (max) en halvering
Avatar billede ngr Praktikant
30. juli 2012 - 19:17 #4
z