Avatar billede jesperkkk Novice
21. juli 2012 - 22:21 Der er 13 kommentarer

windows xp reparation

Jeg har fået til opgave af en kammerat at genåbne en laptop uden cd drev. Jeg har fået at vide at windows pludselig ikke starter normalt. Opstarten kommer aldrig videre end opstarts billedet.

Jeg har forsøgt at boote fra eksternt cd drev. Jeg tartede med windows PE, men halvvejs inde i opstarten skriver den "the file hidusb.sys is corrupted. Press bla bla setup failed press any key to restart the computer.

Jeg forsøgte også med min windows cd. Setup starter normalt indtil billedet i dette link kommer frem(http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/instxprepair1_4.htm).

Derefter skriver den:
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.
If this is the first time you have see this error screen restart your computer. If this screen appears again follows the steps:
check to be sure you have adequat disk space. If a driver is identified in the stop message. Disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try changing video adapters
Check with hardware vendor for any bios updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components. restart your computer, press F8 to select advanced startup options, and then select sAFE MODE.

Tecnical information
*** stop: oxoooooo8E (0xc0000050xf75d3cad, 0xF71887E4, 0x0000000)
*** setupdd.sys - adress f75a7000, datestamp 48025277

Det er kun det eksterne cd drev som at tilkoblet computeren. Jeg kender kun lidt til Bios og har ikke forsøgt mig med de foreslåede muligheder.

Formaålet er hovedsageligt at sikre data på computeren, men hvis det er muligt ville selvfølgelig bedst også at undgå en formatering.

Håber der er nogen derude som har nogle gode forslag.

Venlig hilsen

Jesper
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2012 - 23:39 #1
[kan vi lige få i Billede  af pcen]  [img]http://billedeupload.dk/[Indstillinger] JPG PNG BMP GIF MAX. 10MB
[system bit udgave]
Avatar billede Jensen DK Novice
22. juli 2012 - 06:43 #2
Gå i fejlsikret og vælg, sidst kendte sted hvor PCen startede normalt.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. juli 2012 - 07:43 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2012 - 09:53 #5
Har selv den nederste i min værktøjskasse, men dockingstationen er noget smartere (og dyrere (ca dobbelt op))
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2012 - 22:50 #6
Avatar billede jesperkkk Novice
22. juli 2012 - 23:17 #7
Hej alle

Tak for de gode forslag.

Jeg har forsøgt med fejlsikret tilstand og starte ved seneste normale. Det fungerede ikke.

Jeg har ikke en adapter, og er ikke sikker på at jeg har mod på at skille computeren ad. kan man koble 2 computere sammen hvor den ene kun har strøm (eks via usb)?

Jeg er efterhånden bange for at problemet skyldes harddisken på computeren.

Jesper
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2012 - 23:47 #8
har du set i #6  med boot disker
Avatar billede jesperkkk Novice
27. juli 2012 - 21:55 #9
Hej allesammen

Tak for de gode indlæg. Jeg har endnu ikke prøvet ultimate boot disk, da jeg ikke helt ved hvilke programmer den indeholder og hvilke der eventuelt kan hjælpe mig. Har i nogle gode forslag til hvilke der er bedst at præve færst.

Venlig hilsen

Jesper
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2012 - 08:21 #10
Avatar billede jesperkkk Novice
17. august 2012 - 09:04 #12
Tak for de gode forslag

Jeg har nu endelig fået gang i computeren. Det lykkedes endelig med en windows 7 pe live cd. Jeg forsøgte efter åbningen kopiere filerne på hd til en ekstern hd. Det kunne ikke lade sig gøre. Jeg kunne godt se filerne på c drevet, men kunne ikke kopiere dem til det andet drev. De var angiveligt ikke tilgængelige. Jeg kørte efterfølgende nogle af de medfølgende diagnostiske tools som alle siger der er for mange dårlige sektorer. eg tolker det som om den interne harddisk er beskadiget formegentlig pga at den er blevet tabt. er der muliged for at få data på de dårlige sektorer uden at hd skal tages ud?
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2012 - 21:05 #13
disk box ? med udb