Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
23. juli 2012 - 15:47 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Deling af internet fra pc til tv

Hej eksperter!

Jeg vil gerne vide om det er muligt at dele mit trådløse internet fra min bærbare pc, ud til mit tv gennem et lan-kabel?
Og hvis det er muligt - hvordan gøres det så?

Jeg har prøvet alt, men kan ikke få det til at virke.

Tak på forhånd
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2012 - 15:53 #1
hvis du har prøvet alt, så kan det ikke lade sig gøre...

har du
netkortet på pc skal være delt
tv skal kunne kabel, og lan være aktiveret
læst manual til tv og fulgt den
?
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
23. juli 2012 - 16:02 #2
Alt og alt - jeg har prøvet alt jeg selv kan :)

Enhedshåndtering > Netwærkskort:
Intel(R) WiFi Link 1000 BGN
Kort til Microsoft-miniport til virtuel trådløs kommunikation
Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter #2
Realtek PCIe GBE Family Controller

Jeg ved at computeren kan bruges som en slags router, da den kan sende det wifi signal den modtager videre til andre computere, dog også som wifi, og sikkert ikke som en lan-forbindelse.

Jeg har læst manualen, som siger at man skal følge vejledningen på tv'et selv, som siger at man skal koble sit lan-kabel i sin router og til sit tv ELLER købe en LG wifi dongle som kan modtage wifi.

Jeg vil dog gerne prøve internettet på tv'et for at se om det er det værd at købe en wifi dongle for.
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
23. juli 2012 - 16:07 #3
Computeren er en Dell XPS L502X*
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2012 - 16:17 #4
nu er det altså kabel fra tv til pc, så det er lan-kortet, der skal deles.
I Kontrolpanel / Netværks- og delingscenter venstre menu 'rediger indstillinger for...' højreklik på dit lan-kort, vælg egenskaber, og fanebladet 'deling'. Sæt hak i, at det skal deles, og husk lige at vælge dit wi-fi kort lige derunder, så lan-kortet ved, hvordan internet-signalet kommer ind til maskinen.
Så burde du kunne få fat på tv-menuen med internet.
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
23. juli 2012 - 17:56 #5
Når har valgt "tillad andre brugere på netværket at oprette forbindelse gennem denne computeres internetsforbindelse" og "tillad andre brugere på netværket at kontrollere eller deaktivere den delte internetforbindelse" og vil trykke "ok" siger den "Der skal vælges en forbindelse til det private netværk, for Deling af internetforbindelse kan aktieres. Vælg en forbindelse fra listen over tilgængelige forbindelser" af dem kan jeg vælge "Trådløs netværksforbindelse", "Trådløs netværksforbindelse 2" og "Trådløs netværksforbindelse 3" - men jeg tror det er nogen jeg selv har fået oprettet på en eller anden måde?

Forstår forresten ikke " husk lige at vælge dit wi-fi kort lige derunder, så lan-kortet ved, hvordan internet-signalet kommer ind til maskinen"
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
23. juli 2012 - 17:58 #6
Var lige lidt for hurtig der. Det vil altså bare sige at jeg skal vælge den som hedder "Trådløs netværkforbindelse" ikke?

Der er dog også 2 og 3 som kører over microsoft virtual wifi miniport adaptor #2
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
23. juli 2012 - 18:15 #7
Jeg kan ikke få det til at virke - heller ikke hvis jeg prøver at dele det til en anden computer via la-kablet. Kan det være fordi man ikke kan dele et trådløst netværk ud i et lan-kabel?
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
23. juli 2012 - 18:24 #8
Fejlfinderen siger at "LAN-forbindelse" ikke har en gyldig IP-konfiguration
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2012 - 07:38 #9
find lige ip-adressen på dit trådløse kort.
Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværksforbindelser højreklik på dit trådløs netværksforbindelse, og vælg status
Noter ipv4-adresse (fx 192.168.0.66)
Så skal vi ind på din lan-forbindelse, højreklik på den, og vælg egenskaber. Marker 'TCP/IPv4 (internet protokol...)' og klik på egenskaber. prik i 'brug følgende IP-adresse' og i feltet ip-adresse skriver du 192.168.000.250 (dvs de første 3 tal skal være som ved det trådløse, og den sidste skiftes bare til et højt tal lige under 255).
OK og luk, og genstart maskinen - så burde du have en gyldig ip-adresse, og kunne dele internet via kabel.
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
24. juli 2012 - 12:15 #10
Nu har jeg sat den ip ind og ændret de sidste til 000.250 - men stadig ingen internetforbindelse, men nu kan fejlfinderen tilgængæld ikke finde nogen fejl?
Desuden står der "Netværket er ikke identificeret, delt" under min lan-forbindelse til tv'et
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
24. juli 2012 - 12:23 #11
Undernetmaske, bliver automatisk sat ind: "255.255.255.0"
Og under den kommer så standardgateway, hvor der ikke står noget - skal der muligvis det?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2012 - 15:49 #12
hvad er ip på dit trådløse netværk?
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
26. juli 2012 - 13:24 #13

Nu siger fejlfinderen at computeren tilsyneladende er konfigureret korrekt, men enheden eller ressourcen (DNS-server) ikke svarer
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2012 - 16:02 #14
så skal din lan-kort have ip 192.168.001.250
da de første 3 talsæt skal være ens.
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
26. juli 2012 - 16:30 #15
Det har jeg lige prøvet, men diagnosen siger stadig at computeren tilsyneladende er konfigureret korrekt, men enheden eller ressourcen (DNS-server) ikke svarer
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2012 - 16:47 #16
egenskaber for lan-kort - fanebladet deling
klik på indstillinger
det skal være hak i Sikker webserver og Webserver (går ud fra, at du ikke vil skrive mails over tv).
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
26. juli 2012 - 16:53 #17
Har sat hak i begge nu, men stadig uden forbindelse...
Kan ikke forstå at der står "Netværket er ikke identificeret" under lan-forbindelsen
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2012 - 20:07 #18
jeg kan ikke komme det nærmere...
Giv et svar selv her og accepter det - og opret et nyt spg - det kan være, at der kommer en anden indover som kan klare det...
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
26. juli 2012 - 21:11 #19
Tror det har noget med tv'et at gøre, siden alt ellers ser ud til at virke.
Du kan bare smide et svar, så få du point'ene, som tak for besværet :)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2012 - 21:29 #20
bare luk selv...
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
22. august 2012 - 11:49 #21
.