Avatar billede timmies Juniormester
25. juli 2012 - 09:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Outlook 2007

Hej.

Ja, det er nærmest lidt pinligt det her, men jeg har brug for noget hjælp til at opsætte Outlook 2007. Jeg har normalt ikke problemer med MS-produkter, men nu har jeg altså brug for hjælp. Jeg har efter mange år overtalt mig selv til at administrere min hotmail via Outlook. Jeg startede Outlook op og indtastede div info som jeg mente passede til div felter. Jeg havnede et sted hvor jeg fik en fjel, og Outlook lukkede ned. Når jeg nu åbner den, så åbner der to dialogbokse. En der hedder 'Konfigurerer Outlok'. I den står der 'Konfigurerer Outlook-konti'. Den anden boks har titlen 'Microsoft Exchange'. I denne boks er der to tekstfelter: 'Microsoft Exchange-Server:' og 'Postkasse:'. Der er tre knapper: 'OK', 'Annuller' og 'Anvend'. Uanset hvad jeg skriver og trykker på så får jeg fejlen: 'Standardmapperne til e-mail kan ikke åbnes. Informationslageret kunne ikke åbnes'. Og når jeg trykker OK til den lukker Outlook ned. Hvordan kommer jeg væk fra det her, og starter forfra???
Mvh Kim
Kim
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2012 - 10:56 #1
Har du prøvet under Fanen Hjælp i Outlook at aktivere Find og ret fejl?
Avatar billede timmies Juniormester
25. juli 2012 - 11:44 #2
Hej poko1

Tak for svar.

Problemet er at jeg slet ikke kommer til selve Outlook-vinduet. Det er i baggrunden, men jeg skal foretage mig noget i det der Microsoft Exchange-vindue ingen jeg kan gøre noget andet.

Mvh
Kim
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2012 - 11:54 #3
Jeg skal så lige have at vide kører du Exchange?? eller almindelig Mail Konto fra din udbyder??
Avatar billede timmies Juniormester
25. juli 2012 - 12:02 #4
Ja, jeg må indrømme at jeg ikke er helt med på hvad Exchange er. Så det gør jeg nok ikke ;)
(Det er et betalingsprodukt, ikke?)

Jeg bruger bare min hotmail fra en brower. Jeg er lige gået fra Office 2010 hvor jeg havde fået det til at virke fint, men jeg kan ikke lige huske hvordan jeg satte det op, til Office 2007, hvor jeg nu er stucked. Men ellers må jeg bare afinsallere 2007 og installere det igen.

Mvh
Kim
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2012 - 12:14 #5
Du skal bruge en pop3 service når du åbner første gang skal du vælge selv at konfiguere din mail konto.
Avatar billede timmies Juniormester
25. juli 2012 - 12:24 #6
Hej igen,

Problemet er stadig at jeg ikke kan få lov til at komme væk fra det her vindue. Det er det der popper op når jeg åbner, og uanset hvad jeg skriver og trykker på, så kommer fejlmeddelelsen jeg beskrev og Outlook lukker.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. juli 2012 - 12:54 #7
Ved ikke om du kan bruge noget her: http://www.eksperten.dk/spm/782693
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2012 - 13:05 #8
Kan denne vejledning hjælpe dig?
http://gupl.dk/682928/
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2012 - 14:06 #9
Glemte side 4 som jo er vigtig

http://gupl.dk/682930/
Hvis du ikke har acrobat
http://get.adobe.com/dk/reader/
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. juli 2012 - 01:10 #10
Gå i kontrolpanelet/Post.
Her  kan du fjerne alle de indstillinger du har foretaget.
Derved får du lov til at starte forfra.
Exchange er en central mailserver, som typisk forefindes i en virksomheds netværk.
Denne server står for al hentning af post til brugere på dette netværk.
Herefter tilslutter alle klienter til serveren, og brugerne får deres post leveret i deres klientinstallation af MS-Outlook.
Ved en exchangeløsning forbliver den indkomne post i brugerens respektive postkonto på serveren. Derved er den tilgængelig på alle de klientmaskiner på samme netværk, som brugeren logger på.
Private brugere (hjemmebrugere) benytter typisk en pop3 løsning, hvor alle mails til forskel fra en  exchangeløsning, hentes ned på brugerens maskine.
Ved en pop3 løsning oprettes automatisk en pstfil på klientmaskinen, og denne fil indeholder alle relaterede ting(post, kontaktpersoner- o.s.v.).
/ptj_11
Avatar billede timmies Juniormester
27. juli 2012 - 16:50 #11
Jeg kunne ikke komme ind på nogen af links'ene, men tak for svarene anyway!!
Avatar billede timmies Juniormester
27. juli 2012 - 16:51 #12
Det hjalp!!

Mange tak!
Avatar billede timmies Juniormester
27. juli 2012 - 16:53 #13
HOV!!! Har jeg givet mig selv pts??

Det var s.. ikke meningen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. juli 2012 - 22:17 #14
Pyt skidt med det. Det kommer sig ikke så nøje.
Hovedsagen er, at du har fået læst dit problem.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. juli 2012 - 22:22 #15
PS. Ovenstående (#13) er selvfølgeligt kun hvis det var mit indlæg der hjalp dig -:).
/ptj_11