Avatar billede frederikbuchhave Nybegynder
26. juli 2012 - 00:39 Der er 16 kommentarer

Opgradering af windows xp til windows 7 driverproblem

Jeg har opgraderet min elskede @computer til Windows 7. Den var faktisk sådan da jeg fik den, men af en eller anden åndsvag grund degraderede jeg den til Windows xp. Den virkede upåklageligt på Windows 7, men af en eller anden grund har den ændret sig nu. Jeg kan ikke installere netværksdriveren da den skiver driveren ikke kan virke på det operative system. Har prøvet at få den til at kører det komprimeret i xp servicepack 2 &3 men intet hjælper. Har brugt drivergenius, men det virker heller ikke. Der er tale om Intel PRO/Wireless 2200BG/2915ABG/3945ABG/WiFi link 4965AGN/5100AGN/5300AGN/5150/5350 Drivers

Please help me!
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
26. juli 2012 - 00:43 #1
har du været inde på intels hjemmeside og downloade den rigtige driver til det rigtige system ?
ellers prøv det.

Lad være med at regn med at windows update og andre programmer kan finde den rigtige driver for dig.
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 00:44 #2
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2012 - 01:26 #3
Din windows XP er sandsynligvis en 32bit, for det var det mest almindelige. Men nu er det mest almindelig, når man køber computer, at man får en Windows 7 64bit, Hvis det forholder sig sådan, skal du finde en driver til 64bit for at installere den på windows 7.
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
26. juli 2012 - 06:10 #4
Hejsa

Har du prøvet at søge efter drivere på producenten af dit bundkorts hjemmeside?

Du er velkommen til at skrive hvilket bundkort du har, så skal en af os finde en driver til dig:-)
Bare skriv:
Bundkortmodel og hvilken version af win7 du har (32/64 bit)

er ovenstående sort, så sig det lige, så skal jeg prøve mere pædagogisk:-)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
26. juli 2012 - 09:18 #5
For at finde info om din pc, fx hvilket bundkort kan du evt bruge Speccy, det er et lille godt program til den slags :)

http://www.piriform.com/speccy
Avatar billede frederikbuchhave Nybegynder
26. juli 2012 - 13:42 #6
Intel Corporation D915POM (J3E) er mit motherboard. og driver til netværkskordet hedder inte(r) 110 ve. Det er windows 7 ultmate 64 bit.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2012 - 14:18 #7
Avatar billede frederikbuchhave Nybegynder
26. juli 2012 - 14:51 #8
Virkede ikke..

Den kan slet ikke finde en driver til Intel(R) PRO/100 VE Network Connection for windows 7 64 bit...
Avatar billede frederikbuchhave Nybegynder
26. juli 2012 - 15:19 #9
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2012 - 15:24 #10
http://www.intel.com/support/network/sb/cs-008441.htm

men så burde den ligge her

http://www.intel.com/support/network/sb/cs-006103.htm

du burde kunne bruge vista driveren
de har ikke lavet en til win 7 64 bit endnu

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2012 - 15:24 #11
Avatar billede frederikbuchhave Nybegynder
26. juli 2012 - 16:29 #12
Så skriver den "cannot intall drivers. No Intel(R) Adapters are prestent in this computer".. hvad sker der?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2012 - 16:51 #13
er det en bærbar

test den med burn in test for at udelukke fejl

http://www.passmark.com/products/bit.htm

du kan også hente ultimate boot cd og teste den for hardware fejl

http://www.ultimatebootcd.com/

brug eventuelt denne her

-Diagnostic

Bst5

5.1.4

Bart's Stuff test. Small Win32 application for long time heavily stress testing storage devices. Supports testing at file and device levels

det er for t udelukke en hardware fejl på netkortet

ellers må du købe et indstikskort til den der virker i win 7

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2012 - 18:08 #14
Prøv at se her under windows 7 64bit. Er det ikke den?
http://www.pcpitstop.com/drivers/download/Intel(R)~PRO%252F100~VE~Network~Connection.html
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2012 - 18:10 #15
Forkert link:(
Avatar billede frederikbuchhave Nybegynder
27. juli 2012 - 23:32 #16
Det er en media center computer fra @computer der er lavet af midt data.