Avatar billede ngr Praktikant
30. juli 2012 - 18:50 Der er 79 kommentarer og
1 løsning

Genindstallering af min HP laptop med Windows 7

Min pc har været ved at drive mig til vanvid de sidste par måneder, så jeg har besluttet at geninstallere eller formattere den eller hvad det hedder, så jeg får en ny og helt ren pc.
Men jeg orker næsten ikke at beskæftige mig med den mere - før den fungerer upåklageligt - så jeg vil høre, om der er nogen i eller i nærheden af Aarhus, som vil påtage sig opgaven mod en passende betaling.
Opgaven består altså i at geninstallere Windows 7, diverse drivere og forsyne den med en effektiv beskyttelse mod windows, adware og andet djævelskab, så jeg har en garanti for, at nu VIRKER den, og ikke bare et par måneder.
Ud over mail og surf bruger jeg den til billedbehandling, lydredigering og en lille smule videoredigering.
Jeg er villig til at køre efter det, hvis jeg kan få den med hjem efter et par timer.
Kom med et bud eller spørg, hvis jeg mangler noget.
Mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 19:39 #1
1: Man kan ikke sikre sin pc mod brugerfejl der gør at der kommer snavs på den.Det er den sunde fornuft der tæller ind her
2: Du skal ikke forvente at få en velfungerende pc med hjem fuldt opdateret og med alle programmer installeret på 2 timer.
Man skal regne med mindst den dobbelte i pc tid til dette.

Skal man kunne gendanne sin pc så hurtigt er der kun et brugbart alternativ, og det er image backup af harddisken der vil nulstille dit system på under en halv time.

Og jeg bor desværre ikke i Århus så jeg kan ikke hjælpe dig.
Avatar billede ngr Praktikant
30. juli 2012 - 19:47 #2
1. Hvad betyder den sunde fornuft? At man undlader at tænde for den?
2. IT-manden på min forrige arbejdsplads gjorde det på et par timer, men jeg installerede selv programmerne.
pc-lager vil have 2-3 arbejdstimer á 650 kr., men de sidder næppe og stirrer på min pc uden at lave andet samtidig.

image back-up kan jeg vel ikke bruge nu?

jeg sagde også i nærheden af aarhus :)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 20:00 #3
1 lol. Nej det er at man er lidt skeptisk over for det man downloader og åbner uden man ved hvad det er. Det bør/skal scannes (gerne med flere programmer)før man åbner det

2. Ja jeg vil godt tro at man på et par timer kan få Windows op at køre. Og også med et antivirus program på.

Nej image backup er noget man laver når man har installeret pc og den er up to date med det hele.
Så kan den gendannes på under en halv time ved nogle få museklik.

Vil mene at Bornholm er for langt væk ikke ;-)
Avatar billede ngr Praktikant
30. juli 2012 - 21:07 #4
Det kommer lidt an på hvor på Bornholm :)
Min hund følger mi overalt, og der er nogle meget svært inficerede flåter på Bornholm (fra Sverige).

Jeg åbner også kun noget, jeg henter på kendte websites.
Men hvilket antivirus skal man så bruge -for det er der vel et par hundrede meninger om? Og hvad med adware?

Hvordan laver man en image backup? Kan almindelige dødelige finde ud af det?

Men 90% af de to timer står den vel og passer sig selv, så man kan lave et par opgaver mere til 650 kr./timen samtidig?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2012 - 07:14 #5
Ja den vil passe sig selv den meste tid og man kan sagtens arbeje med flere på en gang.
Jeg er ikke bekendt med den indbyggede version som der er i windows 7. Jeg mener der er en funktion til at lave en disk afbildning.
Jeg bruger selv Acronis til det, og det er et nemt program at arbejde med Jeg har Acronis til at udføre to jobs.
Daglig backup af mailprogrammet og månedlig backup af imagefilen.
Derudover bruger jeg et gratis program (Allway Sync) til at tage backup af mine dokumenter og billeder.
Og dette er jeg meget tilfreds med. Det sammenligner mappeindold på de to destinationer og tilpasser den eksterne mappe til master mappen der ligger på computeren.
Hvilket antivirus man bruger er et tillids spørgsmål. I følge tester er der ikke de store forskelle, og opfører man sig fornuftingt på nettet behøver man ikke at købe en dyr løsning.
Jeg bruger selv her AVG Antivirus sammen med Malwarebytes pro.
Avast og Microsoft Security Essentials vil sikkert give en tilsvarende sikkerhed, men for at sikre ekstra mod malware vil jeg anbefale at bruge 150 kr på at få Malwarebytes som så vil køre real time ved siden af antivirus programmet.
Jeg har ikke oplevet at der er nogle af de antivirusprogrammer jeg har brugt, har konfliktet med Malwarebytes som hvis man kører med to antivirusprogrammer. Det går nemlig ikke, og vil være det samme som at inviterer konen og elskerinden på den samme ferie ;-)
Jeg er glad for du giver din hund nogle gode turer i naturen ;-)
Ja jeg har set disse flåter, da vores gamle hankat slæbete dem ind i sin tid.
Avatar billede pstidsen Novice
31. juli 2012 - 10:19 #6
Hej ngr

Hvis du nu selv får formatteret computeren og installerer TeamViewer, så vil jeg gerne installere diverse programmer, og få dem op at køre. Hvad siger du til det?
Avatar billede pstidsen Novice
31. juli 2012 - 10:20 #7
Gratis naturligvis :-)
Avatar billede pstidsen Novice
31. juli 2012 - 10:21 #8
Og til formattering skal du bruge denne guide: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c02638587 Du kan lave Factory reset.
Avatar billede pstidsen Novice
31. juli 2012 - 10:24 #9
PS: Du kan kun lave Factory reset, hvis du bruger de der spil man kan spille en time og ellers skal købe dem. Hvis du IKKE ønsker disse spil (anbefales), så skal du lave Minimized Image Recovery.
Avatar billede pstidsen Novice
31. juli 2012 - 10:25 #10
Skriv lige hvilken computer det er (udover at det er hp). Er det en Envy? Eller Pavillion? Eller?
Avatar billede pstidsen Novice
31. juli 2012 - 10:29 #11
Undskyld de mange indlæg; jeg kommer hele tiden i tanke om nye ting jeg vil skrive...

Jeg er enig med 220661. En computer kan aldrig sikres mod brugeren (man siger også at den største trussel er brugeren selv). Dog lyder det som om du har din sunde fornuft med dig, når du bevæger dig rundt på nettet.

En computer kræver også vedligehold ligesom alt muligt andet. Personligt bruger jeg en time eller to på at scanne min computer hver uge. Scanningen tager selvfølgelig længere tid, men der kan jeg jo også lave noget imens.
Avatar billede ngr Praktikant
31. juli 2012 - 16:42 #12
#6: Det var da et venligt tilbud, 1.000tak for det!
Formateringen kan jeg vel finde ud af - selv om jeg ikke lige på stående fod kan huske, hvordan jeg gjorde det sidst, men foregår det ikke inde i Windows 7?
Mener du så, at du kan gøre det på afstand vha. TeamViewer? Og skal Windows 7 ikke installeres, før du kan gøre TeamViewer?

Men jeg plejer jo godt at kunne finde ud af at installere de 'almindelige' programmer. Eller mener du, at mine problemer kan skyldes, at jeg har lavet fejl ved installeringen af dem?
Avatar billede ngr Praktikant
31. juli 2012 - 16:48 #13
Nå,nu ser jeg, hvad du skriver om HP Recovery. Men svarer det så også til det, der hed formatering i gamle dage, før Bill Gates overtog kontrollen med vores pc'er?
Og skal jeg så ikke installerede Windows 7 bagefter, og ligger det på maskinen?
Avatar billede ngr Praktikant
31. juli 2012 - 16:49 #14
#10: Det er en Pavillon.
Avatar billede ngr Praktikant
31. juli 2012 - 16:50 #15
#11: Men jeg fatter ikke, hvad antivirus programmerne skal gøre godt for, når det hele tilsyneladende afhænger af, at brugeren opfører sig fornuftigt??
Og anti malware for den sags skyld.
Avatar billede ngr Praktikant
31. juli 2012 - 16:58 #16
#5: Skal lige være sikker på, at jeg har forstået det rigtigt: Skal jeg KUN bruge AVG Antivirus sammen med Malwarebytes pro - og ikke MSE?

Du skal passe frygtelig meget på de bornholmske flåter. Selve flåten er ikke anderledes end de jyske, men den overfører nogle bakterier, som er meget farligere end dem, vi (indtil videre) har i Jylland. De er i øvrigt også dukket op i Nordsjælland.
Så jeg tager ikke til hverken Sydsverige, Nordsjælland eller Bornholm med min elskede hund.
Skulle det blive nødvendigt, bliver det med en ordentlig dosis Bayvantic, men det er jo også noget frygtelig giftigt stads.
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2012 - 00:08 #17
En tur med HP Recovery management gør at maskinens HDD bliver som ved køb. Det der sker er, at der ligger en skjult partitionen på din HDD og den bruger computeren til at gendanne maskinen.

Windows skal selvfølgelig være installeret før TeamViewer virker.

Hvis du selv kan installere og bruge programmerne, så er der jo ingen problemer.

Antivirusprogrammer er en slags ekstra sikkerhed, som tager fat når den sunde fornuft ikke er tilstrækkelig. Du må IKKE have to antivirusprogrammer på samme tid. Malwarebytes regnes ikk for et antivirusprogram, så dermed skal du have AVG ELLER MSE ELLER et tredje program OG Malwarebytes. Derudover et par andre programmer..

Håber det var svar på det hele, så nu er det min tur til at spørge: Hvilken Pavilion model?
Avatar billede ngr Praktikant
01. august 2012 - 01:16 #18
Det er en Pavillon dv7
Du skriver, at Recovery gør, at HDD bliver som ved køb. Men der var Windows installeret. Men det er det vel ikke efter Recovery alene?
Men ligger installationsfilerne til W på maskinen efter Recovery, for jeg mindes da ikke at have set en windows dvd...??
Så hvordan installerer jeg Windows uden at begå dumheder. Risikerer jeg, at W installerer antivirus programmer, for flere anbefaler AVG, og så skal jeg jo ikke have W til at blande sig.
Og så skal jeg have Malwarebytes pro, og desuden skriver du "et par andre programmer", hvad er det for programmer?
Avatar billede ngr Praktikant
01. august 2012 - 01:31 #19
#9: Aner ikke, hvad det er for spil. Men du siger altså, at jeg skal bruge Minimized?

Jeg forstår ikke det her:
    Click Start , type recovery in the search field, and select HP Recovery Manager to run recovery from the D drive.
    Turn on power and press F11 key to run recovery without booting onto Windows (on some models esc key and then F11 key ).

"Turn on power": Men maskinen må vel være tændt allerede??????

    Insert user-created Recovery disc in disc drive and turn on power to boot from the DVD disc.
    Insert replacement Recovery disc purchased from HP, and turn on power to boot from the DVD disc.

Hvad er det for en "user-created Recovery disc"????

Og hvad er "replacement Recovery disc purchased from HP"?????
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2012 - 09:45 #20
afmelder tråden.
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2012 - 10:41 #21
#18: Den er god nok. Recovery programmet installerer Windows. Hvis du laver Minimized Image Recovery er Windows, drivere og HP-programmerne det eneste der bliver installeret. Altså IKKE prøveversioner på spil og andet skrammel.

Et par andre programmer er:
CCleaner
Defraggler
SlimDrivers (hvis du ikke gider opdatere drivere manuelt)
Secunia PSI (programmet opdaterer automatisk forældede programmer. Godt hvis du vil have mange programmer installeret)

Hvilken Pavilion dv7?

#19: Du skal kun gøre ET af de punkter du har kopieret. Du har ingen CD, så de to sidste er jo udelukket.
Avatar billede ngr Praktikant
01. august 2012 - 15:59 #22
#20: Hvorfor er det så vigtigt at fortælle os det?
Avatar billede ngr Praktikant
01. august 2012 - 16:01 #23
#21: Tak for det, nu begynder jeg vist at fatte det.

dv7 - 2135eo - er det det, du eftersøger?
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2012 - 17:37 #24
#23: Præcis! Det var dét. Jeg ville bare se hvad det var for en. Den er jo fin til mail og surf.
Avatar billede ngr Praktikant
01. august 2012 - 22:16 #25
Men ikke til billedebehandling, lydbehandling og videoredigering, mener du?
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2012 - 22:38 #26
Hvilke programmer?
Avatar billede ngr Praktikant
01. august 2012 - 23:41 #27
Photoshop, Audacity, Elements, NHC's programmer og vist et par mere, som jeg ikke lige kan huske.
Jeg bad it-manden på min daværende arbejdsplads, fortælle, hvad jeg skulle købe for at kunne arbejde med dem,og han anbefalede mig denne her. Men er du uenig i hans vurdering?
Avatar billede pstidsen Novice
02. august 2012 - 00:02 #28
Jo den er ganske fin. De eneste programmer jeg kan komme i tanke om, der ville være problemer med er nok Sony Vegas Pro, Adobe After Effects og måske Adobe CS-programmerne..
Avatar billede ngr Praktikant
02. august 2012 - 00:17 #29
Sony Vegas Pro kender jeg ikke. Adobe After Effects har jeg som del af CS3, men aner ikke, hvad det skal bruges til.
Bridge i CS3 begyndte for nogen tid siden at gå ned jævnligt, men jeg regner med at købe Elements og bruge dens browser (eller hvad det hedder) i stedet for bridge.
Men du mener heller ikke, der er grund til at sætte mere RAM i?
CS3's video- og lydredigering synes jeg er alt for store at finde ud af, så jeg bruger NHC's i stedet, og de kan fuldt ud det, som jeg har brug for/magter.
Avatar billede pstidsen Novice
02. august 2012 - 00:30 #30
Sony Vegas Pro og Adobe After Effects er begge til videoredigering. Adobe CS3 kræver mindre af computeren, så det kan du fint trække.

4 GB RAM er fint. Hvis computeren er sløv pga. det kan man jo altid sætte et par stykker mere i. Hvis computer er langsom tror jeg nu mere det er pga. processoren.

Nå kan du komme igang med at formattere! :-)
Avatar billede ngr Praktikant
02. august 2012 - 02:05 #31
Tak for det. Jeg får nok ikke tid - eller mod :) - før om et par dage.
Avatar billede pstidsen Novice
02. august 2012 - 08:27 #32
Helt i orden.

Du skriver bare hvis der opstår problemer.
Avatar billede ngr Praktikant
02. august 2012 - 15:40 #33
Jatak,men det kan jeg jo ikke,når jeg har levet en fejlved formateringen, og det hele ligger i ruiner :)
Men jeg har (endnu) et spm. - vedrørende backup/overførsel af mails mv. fra Outlook 2010.
Før i tiden brugte jeg en meget kompliceret metode (beskrevet i af Microsofts sædvanlige uforståelige manualer), hvor man skulle eksportere fra Outlook for så at importere på den 'nye' maskine.
Senere har jeg så fået at vide, at man bare skal kopiere en eller flere pst (tror jeg) filer over på den 'nye' maskine - uden alle mulige besværlige procedurer.
Men jeg har jo ingen mulighed for at teste, om det virker, før den 'nye' maskine er klar - og så er det for sent, hvis metoden ikke virker.
Hvad mener du om det?
Avatar billede pstidsen Novice
02. august 2012 - 15:48 #34
Opret lige et nyt kort spørgsmål. Jeg bruger ikke Outlook, så ved det ikke.

Hvis det går helt galt må du låne en computer (f.eks. bibliotek) og tilgå eksperten.dk derfra.
Avatar billede ngr Praktikant
02. august 2012 - 15:52 #35
ok
Avatar billede ngr Praktikant
02. august 2012 - 20:48 #36
Hvad bruger du (som vel er bedre end Outlook??
Avatar billede pstidsen Novice
02. august 2012 - 21:01 #37
Jeg bruger Windows Live Mail. Det er gratis, men meget mere "skrabet".
Avatar billede ngr Praktikant
06. august 2012 - 02:12 #38
#8: Er der da for satan i helvede ingenting, der virker:
Jeg klikker start og recovery - og der er INTET, der hedder HP Recovery Manager.
For satan hvor der jeg dog træt af det rådne lort.I løbet af i aften er jeg løbet ind i mindst 10 idiotiske fejl.
Avatar billede ngr Praktikant
06. august 2012 - 03:43 #39
Og så prøver jeg den anden metode: start, F11 - eller start, esc + F11 - og lortet starter bare windows
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2012 - 13:42 #40
#38&39: Snak pænt! Ellers stopper hjælpen!

Problemet må være at din computer ikke har nogen recovery partition. Har du fået skiftet harddisken siden du købte computeren?

Ring til HP: http://www8.hp.com/dk/da/contact-hp/phone-assist.html
Avatar billede ngr Praktikant
06. august 2012 - 14:15 #41
Nej, ingen ny hd.
Det er lykkedes mig at ringe til hp og jeg venter nu på at blive ringet op af en supporter.
I øvrigt er jeg kommet i tvivl om, hvorvidt jeg købte den med xp og senere installerede 7. Hvis det er tilfældet, skal jeg velså til at starte forfra, når jeg har gennemført en recovery.
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2012 - 14:22 #42
#41: Ja, hvis den er købt med XP så kan det blive et problem!
Avatar billede ngr Praktikant
06. august 2012 - 15:02 #43
Det er den, viser det sig, har lige bestilt recovery disk.
Så jeg kan godt smide min Windows 7 ud?
Det er sgu ubegribeligt, hvad man kan opleve i den verden.
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2012 - 16:31 #44
Jamen har du en Windows 7 CD?
Avatar billede ngr Praktikant
06. august 2012 - 21:10 #45
Et eller andet sted ja.
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2012 - 22:38 #46
Jamen så brug da den til geninstallering :-o
Avatar billede ngr Praktikant
06. august 2012 - 23:33 #47
Når hp oplyser, at jeg vil få problemer, hvis jeg oveni en recovery installerer W7, så kan jeg ikke se, hvad fidusen skulle være.
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2012 - 23:38 #48
Hvis du bare formater hele lortet og installerer Windows 7 vil du ikke få problemer!
Avatar billede ngr Praktikant
06. august 2012 - 23:50 #49
Men hvad mener du så med at formatere???
Avatar billede pstidsen Novice
07. august 2012 - 00:02 #50
Formatere=slette alt på computeren.
Avatar billede ngr Praktikant
07. august 2012 - 00:14 #51
Så det er ikke det samme som recovery?
Og hvordan gør man det?
HP siger, at jeg vil få problemer, hvis jeg laver en recovery og derefter installerer W7, fordi der så vil mangle nogle drivers m.v. til W7. Men det vil ikke være tilfældet, hvis jeg bare formaterer ved hjælp af W7? Eller hvad?
Hvis jeg formaterer medW7, kan jeg så også lave et image eller hvad det hedder, så jeg på ½ time kan gendanne maskinen, som den var, efter at jeg havde formateret og installeret alle mine programmer?
Avatar billede pstidsen Novice
07. august 2012 - 00:31 #52
Hvis du bruger en "normal" Windows 7 CD til at geninstallere, så kan du glemme alt om HP Recovery. Mht. drivere, så er der masser af drivere til din computer med Windows 7: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&lc=da&cc=dk&dlc=da&sw_lang=&product=3985390

Hvordan man geninstallerer: Boot på CD'en og følg anvisningen.

Image: Ja, det kan du, men du skal skynde dig at få installeret de programmer, så du undgår en masse filer som .tmp filer osv.
Avatar billede ngr Praktikant
07. august 2012 - 00:45 #53
Jeg ved ikke, om den er 'normal'  :-)
Men den ser da ikke påfaldende ud, og jeg har vist givet 14-1500 kroner for den.
Jeg kan ikke huske, om en har svaret mig på det, men hvordan laver jeg sådan et image?
Avatar billede pstidsen Novice
07. august 2012 - 00:57 #54
14-1500 lyder godt nok som meget :-O Men hvis du bare har købt den ude i en butik, så er den "normal". Altså uden alle HP programmer.

Du laver image med programmer som Macrium Reflect, EaseUS Todo Backup Free eller Paragon Backup & Recovery
Avatar billede ngr Praktikant
07. august 2012 - 01:00 #55
Ja,den har intet med hp at gøre.
Kan du anbefale et af de programmer?

Og så forstår jeg slet ikke, hvorfor vi overhovedet har brugt al den tid på at snakke recovery, når løsningen er så enkel, men lad os nu ikke rode mere i det :)
Avatar billede pstidsen Novice
07. august 2012 - 01:12 #56
Nej det kan jeg faktisk ikke. Synes de er lige gode.. Prøv dem alle og se hvad du synes bedst om eller være ligeglad og tag en tilfældig.

Tja.. Hvordan skulle jeg vide du havde en Windows 7 CD ;-)
Avatar billede ngr Praktikant
07. august 2012 - 01:26 #57
OK
Det tror jeg, at jeg skrev på et tidspunkt,men skidt nu med det - nu er mit problem bare at finde den CD eller DVD
Avatar billede pstidsen Novice
07. august 2012 - 10:10 #58
Ja dét kan jeg ikke hjælpe med :DD
Avatar billede ngr Praktikant
07. august 2012 - 14:25 #59
Har talt med HP support for at afbestille recovery kit, men han mener, at jeg vil få problemer, hvis jeg installerer W7, med manglende/forkerte drivere - med mindre jeg henter drivere fra alle underleverandører. Hvad mener du om det?
Avatar billede pstidsen Novice
07. august 2012 - 14:37 #60
Det kan ikke passe. Som du kan se her: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&lc=da&cc=dk&dlc=da&sw_lang=&product=3985390 er alle drivere til din pc også i Windows 7 64 og 32 bit version. Derudover er der den mulighed at bruge SlimDrivers til at opdatere driverne.
Avatar billede ngr Praktikant
07. august 2012 - 14:43 #61
Jeg forstår ikke noget af det, men jeg tager dit ord for det :)
Avatar billede pstidsen Novice
07. august 2012 - 17:17 #62
Drop XP! Installer Windows 7. Så er det sagt ;-)
Avatar billede ngr Praktikant
07. august 2012 - 19:36 #63
Og HP.
Avatar billede ngr Praktikant
08. august 2012 - 15:22 #64
Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde den. Mener du sagde noget om, at 12-1300 kr. var meget for den, men her står den til 1254
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=50623&type=0
Er det ikke den.
Og skal man vælge 32 eller 64?
Da jeg valgte 64, kostede det mig en tusse til en ny scanner.
Avatar billede ngr Praktikant
08. august 2012 - 15:41 #65
Avatar billede pstidsen Novice
09. august 2012 - 01:34 #66
#64&65: Der må jeg desværre melde pas. Jeg tror du skal have den dyre, men hvis jeg var dig gik jeg ud i en fysisk butik og forklarede at du skal installere Windows 7 på din pc og så få den rigtige kasse med hjem.
Avatar billede ngr Praktikant
09. august 2012 - 01:56 #67
Det er betryggende at vide, at der er ting, du ikke ved :-)
Avatar billede pstidsen Novice
09. august 2012 - 02:04 #68
Hvis du siger det ;-)
Avatar billede pstidsen Novice
09. august 2012 - 02:12 #70
Så lærte jeg også noget nyt i dag *D
Avatar billede ngr Praktikant
09. august 2012 - 02:29 #71
#69; Tak for det. Og det er vel alligevel sjældent til at få noget support, der er noget bevendt.
Avatar billede pstidsen Novice
09. august 2012 - 11:02 #72
Jeg ville også tage OEM.
Avatar billede ngr Praktikant
13. august 2012 - 21:33 #73
Nu har jeg købt W7 og installeret det, tilsyneladende uden problemer. MEN der ligger en masse af mine egne data (tekstfiler, fotos etc.) på c-drevet efter at jeg har installeret windows.
Hvad er er der SÅ galt?
Avatar billede ngr Praktikant
13. august 2012 - 21:34 #74
Skulle alt det ikke være fjernet??????????????????????????
Avatar billede ngr Praktikant
13. august 2012 - 21:58 #75
Men der er ingen af de programmer, jeg tidligere har installeret.
Kan jeg så regne med, at maskinen er 'ren' eller skal jeg i gang med at installere Windows igen?
Avatar billede ngr Praktikant
13. august 2012 - 22:31 #76
Nu har jeg købt og installeret AVG 2012 og Malwarebytes Pro, og jeg har IKKE bedt Windows 7 installere noget.
Har jeg så ikke gjort, hvad jeg kan for at sikre mig?
Avatar billede pstidsen Novice
14. august 2012 - 10:05 #77
Er det ikke fint nok du har beholdt dine filer? Grunden til at du har det er vist nok at du har valgt "Opgradering" under installationen af Windows.

Se om det ikke kører nu og brug din sunde fornuft. Lad være med at downloade noget du ikke ved er, lad være med at åbne mails fra folk du ikke ved er, lad være med at trykke på reklamer alá "vælg dit gratis Appleprodukt med det samme og få det sendt i dag", lad være med at se ulovlig film/serie/tv-udsendelser på nettet osv. osv. osv.
Avatar billede ngr Praktikant
14. august 2012 - 13:34 #78
Det er jo ligegyldigt, for jeg havde alligevel lavet sikkerhedskopi af dem.
Men nu har TDC så taget røven på mig med et 'hjælpeprogram', som oprettede mine mail adresser i Outlook - så jeg nu ikke kan importere dem, jeg havde med fra 'den gamle maskine'.
Men ellers går det godt :)
Avatar billede pstidsen Novice
14. august 2012 - 23:20 #79
Jaja, al begyndelse er svær. Er det ved at være lukketid?
Avatar billede ngr Praktikant
14. august 2012 - 23:57 #80
Yes, og tak for al hjælpen.