Avatar billede YoJonas Nybegynder
30. juli 2012 - 23:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given

Hey

Jeg har et hurtigt problem, jeg håber der er en som kan hjælpe mig med. Jeg får fejlmeddelelsen: Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in blabla.php on line 75

Min kode ser således ud:

<?php
$db_con = mysql_connect('localhost','DATABASE','PASSWORD');
if (!$db_con)

{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}

mysql_select_db("DATABASE", $db_con);

$result = mysql_query("SELECT * FROM kampe WHERE id = '".$_REQUEST['ID']."'");

while($row = mysql_fetch_array($result))
{
?>

Og line 75 er altså: while($row = mysql_fetch_array($result))

Er der nogen som kan se hvad problemet er og hvad jeg skal sætte ind i stedet for?
Avatar billede tobrukDk Novice
31. juli 2012 - 01:38 #1
Hej Jonas hvor meget kan du af mysql?

Hvis du kan en del og lign så skal du klart gå over til Den her guid som olebole har lavet! Mysqli sikker dig en bedre og mere seriøst hjemmeside frem over hvis du gå over til mysqli, det kan godt være at det er svært i start det synes jeg dog også men tag den med ro og spørger os ind på eksperten hvis du har problemer eller ligne med mysqli,

prøve det her?
http://www.eksperten.dk/guide/1480
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2012 - 01:43 #2
Fejlen maa skyldes at:

mysql_query("SELECT * FROM kampe WHERE id = '".$_REQUEST['ID']."'")

fejler.

Det kunne den f.eks. goere hvis $_REQUEST['ID'] ikke indeholder noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2012 - 01:44 #3
mysqli kan absolut anbefales fremfor mysql af mange forskellige aarsager, men mysql boer kunne bringes til at virke
Avatar billede tobrukDk Novice
31. juli 2012 - 01:46 #4
#3 det er rigtigt nok da :) mysqli er vejen frem og kan abslout anbefales fremover til dig jonas.. :D
Avatar billede YoJonas Nybegynder
02. august 2012 - 15:51 #5
Tak for hjælpen - løsningen er fundet. Dog en mindre fejl fra min side - sorry! :)