Avatar billede jokiab Nybegynder
01. august 2012 - 20:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gmail - Auto placer mails

Hej

I gmail, kan man lave mapper, eller såkaldte "etiketter". Er der nogle der ved hvordan jeg får gmail til at automatisk placere og mærke en mail til en af disse etiketter?

fx

Hvis man har en etiket der hedder "familie". Så har man en "onkel sofus". Jeg vil gerne have, at alle mail fra "onkel sofus" skal placere sig under etiketten "familie".
Enten skal den markeres eller bare flyttes til etiketten.

Håber i ved hvad jeg mener og at nogle ved om man kan gøre det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2012 - 20:34 #1
Ja, under "Settings" og så "Filters" ... eller hvad det nu hedder på dansk.
Avatar billede teknik Juniormester
01. august 2012 - 21:13 #2
På dansk:
opret en "etiket" (en ny postmappe)

vælg
- "indstillinger" (tandhjulsikon i højre side)
- fanepunktet "filtre"
i pop up box:
- "opret nyt filter"
- skriv "onk.... i øverste rubrik hvorefter "onkel sofus dukker op" - vælg det.
- vælg "opret filter med denne søgning" (nederst i pop up)
ny pop-up
- flueben i "anvend etiket". og vælg ønsket.

...sådan ca. altså.

mvh :-)
Teknik