Avatar billede frichke Nybegynder
01. august 2012 - 23:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning
Avatar billede pstidsen Novice
02. august 2012 - 00:35 #1
Jeg ville tage den fra Coop grundet at den har det bedste grafikkort hvilket er det vigtigste til gaming. Den har godt nok den dårligste processor, men du vil ikke kunne mærke forskel. Det ville du dog hvis du tog den med dårligst grafikkort-
Avatar billede TheKingPin Nybegynder
02. august 2012 - 01:20 #2
Jeg havde helt ærligt ikke valgt nogle af dem.

Hvis ikke du er frisk på at købe delene løst og samle selv, så havde jeg hævet budgettet med 600,- og købt den her i stedet

http://www.fcomputer.dk/computer/f%C3%A6rdigsamlet-pc/f%C3%B8niks/intel-ivy-bridge-i5-hd7850-large-gamer-cm.html

Du får bedre kvalitet og meget bedre hardware. Desuden er NVIDIA GeForce GTX 550 Ti kortet elendigt.

Kort sagt: De tre computere du linker til er noget bras. Gå minimum efter det jeg linker til i stedet.
Avatar billede buttwipe Juniormester
02. august 2012 - 01:51 #3
@ #2

Du vil næppe få prisen længere ned ved at samle den.

Husk at pc'en fra fcomputer.dk er uden Windows licens, så budgettet overskrides med 20-25%.
Avatar billede TheKingPin Nybegynder
02. august 2012 - 02:39 #4
Tja nu er en windows vel det mindste problem. Men ikke desto mindre så havde jeg dælme alligevel valgt maskinen fra fcomputer.. På længere sigt er det en bedre maskine end alle dem som #0 linker til.
Avatar billede buttwipe Juniormester
02. august 2012 - 03:17 #5
Jeg har ikke taget stilling til hardwaren, men påpeger bare at prisen stiger med mere end 600,-.

Det ville jo være lidt dumt at trådstarter køber pc'en fra fcomputer.dk for så bagefter at finde ud af at der ikke er Windows på den.
Trådstarter nævner heller ikke om han eller hun overhovedet er i stand til at installere et operativsystem, drivere osv. Det er måske det der er årsagen til at der er linket til færdigtkonfigurerede computere.
Avatar billede pstidsen Novice
02. august 2012 - 08:30 #6
Til de spil er 550 Ti da fint.
Avatar billede frichke Nybegynder
02. august 2012 - 11:06 #7
-> pstidsen: Tak for det. Det var også den jeg den bedste fornemmelse af.

-> ThePinKing: Jeg er tilbøjelig hæve budgettet og hoppe på den fra Føniks Computer.
Men det skulle være pga det højere specs.

Havde ellers fået det indtryk, at GTX 550 Ti kortet var et OK kort til prisen.
Er der virkelig så stor forskel i kvaliteten på en Føniks computer og en BILKA/ALDI computer?
Avatar billede pstidsen Novice
02. august 2012 - 15:44 #8
Avatar billede frichke Nybegynder
02. august 2012 - 23:35 #9
Hej

-> TheKingPin: Jeg endte med at ræse forbi Føniks og købe den stationære du anbefalede. Nu skal jeg så bare installere windows, diverse drivere samt min programmer og spil.

-> pstiden: takker for dit forslag. Det var i og for sig også et rigtigt svar, da det var opgave til at begynde med..

Endte altså med at købe denne:
3.3 GHz Intel Ivy Bridge Core i5 3550
8GB DDR3 1333MHz Kingston
XFX Radeon HD 7850 - 2GB

Smider I begge et svar, så jeg kan lukke tråden.
Avatar billede pstidsen Novice
03. august 2012 - 08:19 #10
Den kan også sagtens trække spillene.
Avatar billede pstidsen Novice
03. august 2012 - 08:22 #11
Og et Svar.
Avatar billede frichke Nybegynder
03. august 2012 - 10:00 #12
Ja, den skulle kunne klare det.
Ved godt hvad jeg skal lave i weekenden... :-)
Avatar billede frichke Nybegynder
03. august 2012 - 10:02 #13
-> pstidsen: Venter lige med at give points indtil TheKingPin også har smidt et svar.
Avatar billede frichke Nybegynder
10. august 2012 - 14:50 #14
Jeg lukker. Point går til pstidsen... :-)