Avatar billede ehrhorn Nybegynder
02. august 2012 - 15:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gem nyt ark kun med værdier eller uden kæde/link

Hej eksperter

Jeg har kodet mig ud af en masse timers arbejde og mine forskellige ark er nu linket med hinanden således at jeg kun skal rette i et ark, hvorefter disse opdateringer automatisk ændres i resten.

Problemet er at der kommer nye tal hver måned hvor opdateringerne så skal ske. Når jeg opdaterer har jeg jo kun de aktuelle ark. Jeg ville gerne at jeg kunne gemme de forrige så jeg bagefter fx kunne sammenligne maj måned med juli.
Jeg tænker at jeg for hvert ark har en "skabelon" og efter hver redigering vælger "gem som" og derved arkiverer den pågældende måned for sig. MEN her gemmer jeg jo bare det samme ark med "kæderne" til det oprindelige ark. Kan jeg på en måde "gemme som" og kun bevare værdierne eller i hvert fald slippe for kæderne?

Jeg tror måske VBA er vejen frem men da andre på arbejdet også skal kunne følge processerne håber jeg at kunne klare det uden-

På forhånd tak
Avatar billede store-morten Ekspert
02. august 2012 - 20:37 #1
Når du åbner Månedes-Arket med 'Kæder' får du så ikke muligheden for ikke at opdatere kæder?

Måske inden du gemmer som ny Måneds-Ark:
1.
Klik på den lille firkant (over 1 tallet og til venstre for A) for at markere hele Fanen.
2.
Højre klik og vælg "Kopier"
3.
Højre klik igen og vælg "Indsæt Værdier"
4.
Vælg "Gem som" og giv nyt navn.
Avatar billede ehrhorn Nybegynder
07. august 2012 - 13:21 #2
Ja ok. Det er selvfølgelig en mulighed og nok også det jeg ender med at gøre.
Men den optimale løsning vil jo være at jeg ikke skal sidde manuelt og kopiere -> indsæt værdi hver gang. I hvert ark er der flere faner og der er omkring vel 20 ark pr. måned...
Det er 60 gange copy-paste lige der. Det ville jeg gerne undgå, men for at løse det er man nok ude i noget mere avanceret programmering der hver måned genererer 20 nye ark
Avatar billede ehrhorn Nybegynder
15. oktober 2014 - 09:38 #3
lukket