Avatar billede sgt_a Novice
03. august 2012 - 21:48 Der er 1 løsning

Cacth all domæne til webserver

hej

Jeg har et domæne xxx.dk og et domæne yyy.dk
Min hovedside ligger på xxx.dk me da jeg lavede et forum lidt forsøgsagtigt lagde jer det på yyy.dk

Det var dumt! Der er efterhånden mange som linker til indlæg i det forum og jeg vil gerne flytte det til xxx.dk

Det gør jeg så og alle links hertil er døde. kan jeg lave et "catch all " ting som uanset hvad linket er yyy.dk/forum/123/osv sender personen videre til xxx.dk/forum

Dvs. alt under yyy.dk/forum ryger direkte videre til xxx.dk/forum

Jeg bruger gratisdns som dns og microsoft iss 5 som web server

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
05. august 2012 - 01:03 #1
Glad for du bruger gratisdns (gør jeg også!).

Det står faktisk på din "Primær DNS" side hos dem - her er et klip:

Man kan også lave et stjernealias, feks. "*.domæne.dk -> 134.12.127.99". Dette stjernealias ville matche feks "www.domæne.dk" og "ftp.domæne.dk", men IKKE "domæne.dk". Vælger man at bruge begge records, så vil stjernealiaset fange det som er udefineret, feks "ftp.domæne.dk" og "backup.domæne.dk", mens "www.domæne.dk" ville tilfalde den A record hvor det er angivet direkte.

så du skal bare have to A poster:

www.domæne.dk  111.222.333.444
.domæne.dk    111.222.333.444

Derudover skal du bruge en "Rewrite Rule" på din IIS. Du kan bruge denne side som guide: http://weblogs.asp.net/owscott/archive/2009/11/27/iis-url-rewrite-rewriting-non-www-to-www.aspx