Avatar billede ngr Praktikant
05. august 2012 - 22:09 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

FireFox - hvor finder jeg cookies

Skal i gang med at reinstallere min HD og vil gerne have FF's cookies med, men hvor ligger de?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. august 2012 - 23:10 #1
De gemmer sig vist i en sqlite database fil, cookies.sqlite i kataloget

C:\Users\**BRUGERNAVN**\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\***RANDOMSTUFF**.default

hvor **BRUGERNAVN** er dit Windows login, og **RANDOMSTUFF** er en mystisk streng.
Avatar billede ngr Praktikant
05. august 2012 - 23:37 #2
Der er ikke noget appdata.
Hvorfor helvede kan de ikke lave sådan noget med en banal export funktion????????????????????
Men tak for hjælpen, anyway.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. august 2012 - 23:40 #3
Du kan sikkert ikke se AppData, men du skal selv skrive navnet på mappen, for at komme derned.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. august 2012 - 23:46 #4
Men det er måske ikke den bedste idé at holde styr på de filer mellem forskellige firefox installationer. Der findes add-ons til at eksportere og importere cookies - det ville jeg nok gøre ... google vil så gerne være din ven...
Avatar billede ngr Praktikant
05. august 2012 - 23:46 #5
Hvor skal jeg skrive det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. august 2012 - 23:50 #6
I stifinder - hedder det vist.
Avatar billede ngr Praktikant
05. august 2012 - 23:50 #7
Ja, det er fandme i hvert fald ikke FF. Nu har jeg så installeret en eller anden funktion, og hvad gør man så?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. august 2012 - 23:52 #8
Altså, med min yderst begrænsede forståelse af windows og dets programmer: når du har klikket dig frem til

    C:\Users\**BRUGERNAVN**

så klikker du oppe i adresselinien, og tilføjer, så der står:

    C:\Users\**BRUGERNAVN**\appdata

og trykker retur. Så skulle du kunne klikke dig videre.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. august 2012 - 23:54 #9
Med reference til #7 vil jeg anbefale, at du undersøger hvilken hjælp og dokumentation, der er til "en eller anden funktion", for ud fra de givne oplysninger, er jeg ikke i stand til at hjælpe.
Avatar billede ngr Praktikant
05. august 2012 - 23:54 #10
'Klikker mig frem' ????
Med hvad?
Avatar billede ngr Praktikant
06. august 2012 - 00:33 #11
Jeg opgiver,men har du et svar til points.
Avatar billede Panen Nybegynder
06. august 2012 - 10:16 #12
Det er ikke nemt at hjælpe en med at finde cookies i skjulte mapper, som ikke aner hvordan man navigerer simpelt rundt i sit system.

Det tog mig ca. 10 sekunder at finde den cookies fil ud fra det allerførste svar i denne tråd.
Avatar billede ngr Praktikant
06. august 2012 - 13:27 #13
Du må være en dygtig dreng.
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2012 - 14:31 #14
Kopier dette: C:\Users\**BRUGERNAVN**\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ og sæt det ind i adresselinjen i Windows Stifinder. Ret så **BRUGERNAVN** med dit brugernavn i Windows og tryk Enter.
Avatar billede olebole Juniormester
12. august 2012 - 16:44 #15
<ole>

Hvis det virkelig er nødvendigt, kan du kopiere dette over i en fil - kalde den 'red_mine_kager.vbs' - lægge den et sted på PC'en og dobbeltklikke på den:

Option Explicit

Sub MooveDaBrownies
    Dim fso, folder, subFldrs, fldr, path, inp

    Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    inp = InputBox("Skriv dit brugernavn:", "Kagedåsefinder")
    If inp="" Then
        Exit Sub
    End If
    Set folder = fso.GetFolder("C:\Users\" & inp & "\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles")
    Set subFldrs = folder.SubFolders
    For Each fldr in subFldrs
        path = fldr.path & "\cookies.sqlite"
        If fso.FileExists(path) Then
            fso.CopyFile path, "C:\cookies.sqlite"
        End If
    Next
    MsgBox "Nu skulle kagedåsen være stillet frem i 'rodet' på C-drevet, så alle kan finde den  *o)", 0, "Færdig"
End Sub

MooveDaBrownies

/mvh
</bole>
Avatar billede ngr Praktikant
12. august 2012 - 20:42 #16
Jeg giver op, kan ikke finde ud af det. Men tak til dem, der forsøgte.
Hvem har svar til points?
Avatar billede olebole Juniormester
12. august 2012 - 21:36 #17
Hvem fik du til at pakke PC'en ud for dig i sin tid?  =)
Avatar billede ngr Praktikant
12. august 2012 - 22:06 #18
Min mor
Avatar billede olebole Juniormester
12. august 2012 - 22:19 #19
Prøv at spørge hende, hvor hun har gemt kagedåsen - og ellers er et PC-kørekort vist ikke så dyrt på aftenskole  *o)
Avatar billede ngr Praktikant
13. august 2012 - 23:13 #20
#19: Keder du dig altid sådan?
Avatar billede olebole Juniormester
13. august 2012 - 23:49 #21
Nej, du keder mig ofte sådan!
Avatar billede ngr Praktikant
14. august 2012 - 01:02 #22
Det er jeg da frygtelig ked af. Har du overvejet at holde dig langt væk fra mine indlæg, eller er det et behov, du ikke kan bekæmpe.
Avatar billede olebole Juniormester
14. august 2012 - 16:37 #23
"Det er jeg da frygtelig ked af" >> Sådan noget bavl! Skriv noget, du mener, hvis du forventer, folk skal tage dig alvorligt.

Nej, selvfølgelig har jeg ikke overvejet at behendle dine tråde helt specielt - og det kommer jeg naturligvis ikke til at overveje. Hvis du er utilfreds - og ønsker forandringer - må du bruge noget energi på at lære at lære
Avatar billede ngr Praktikant
14. august 2012 - 17:01 #24
Jeg aner ikke, hvad du taler om, og jeg er egentlig også ligeglad.
Avatar billede olebole Juniormester
14. august 2012 - 17:21 #25
Sådan, ja. tror vi på, du mener, hvad du skriver  =)