Avatar billede madzss Nybegynder
07. august 2012 - 00:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Asus eller MM-Vision bærbar?

Hej Alle.
Jeg er ved at skifte tilbage til PC fra MacBok Pro, da jeg gerne vil have en ny laptop som kan spille, samt møde mine krav til programmering og grafisk design.

Kort og godt Spørger jeg om hvad i ville vælge af de her: (Eller om i havde et bedre alternativ jeg har overset) Maks. 10.000,-

Den skal som sagt bruges som skrivemaskine, programmering, grafisk design, vise film på mit 40" TV og spille: Dota 2, Guild Wars 2, CS:Go. Den skal være bærbar da jeg skal kunne tage den med på uni til lektionerne.
http://www.sharkgaming.dk/asus-g55vw-s1020v.html
&
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=707000010&gruppe=pcnotevision

Asus Pros: Anererkendt kvalitet, God køling og rigtig godt grafikkort, lækkert tastetur og finish
Asus Cons: Stor og tung, KÆMPE Poweradapter, Kort batteritid (Så vidt jeg kan se har den ikke et skod graffikkort som den skifter over til når der f.eks. bare bruges tekstbehandling eller surf på den)

MM-Vision Pros: Acceptabel størrelse+vægt og mindre poweradapter der rent faktisk gør den bærbar i stedet for slæb-bar, samt gode specs.
MM-Vision Cons: "byg selv computer" Har dårlige erfaring med at danske firmaer selv bygger bærbare (Dog af kvalitetscomponenter) da jeg før har haft virkelig meget bøvl med Zepto i tidernes morgen, umiddelbart er jeg bange for at den bliver irreterende varm, og at kølingen ikke er i orden når den først bliver presset. Heller ikke denne ser ud til at have et grafikkort den skifter over til når der ikke skal ydes noget vildt for at spare på strømmen.

Er der nogen der lige kan give deres fornuftige besyv med, som kan hjælpe mig med at vælge? Bedre forslag end de 2 der modtages også gerne hvis jeg har overset et godt alternativ.

//Mads
Avatar billede pstidsen Novice
07. august 2012 - 01:02 #1
Du ved godt at den fra MM Vision har bedre grafikkort, ik?

Jeg har fået et godt indtryk af MM Vision, men har endnu ikke haft mulighed for at have en af dem i hånden.. Derfor overlader jeg en nærmere vurdering til en anden.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2012 - 10:29 #2
Den fra mm vision har et bedre grafikkort og ssd men jeg vil nu vælge asus, ved ikke helt hvorfor. Jeg kender en der har en 17 tommer som jeg også har prøvt at spile på. Dens blæser larmer a h til. Så måske kan det være denne asus også gør det.
Avatar billede madzss Nybegynder
16. august 2012 - 10:20 #3
Er igang med at lukke spørgsmål...