Avatar billede ngr Praktikant
09. august 2012 - 01:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forskellemellem 2 slags Windows 7

Skal anskaffe mig et Windows 7, og har bl.a. kigget her:
http://www.pc-lager.dk/varegruppe?gruppe_id=829&type=software&gruppenavn=Operativsystemer

Her har de Windows 7 Home Premium SP1 64-bit UK OEM til 749 kr. og
Windows 7 Home Premium DK Retail til 1.299 kr.

Men hvad får jeg for de sidste 550 kr., hvis jeg køber den dyreste??
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2012 - 02:54 #1
OEM = hardware sælger ansvarlig for support

Retail = MS ansvarlig for support
Avatar billede ngr Praktikant
09. august 2012 - 03:38 #2
Ja, det har jeg lige set et andet sted. Har du et svar til points?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2012 - 04:21 #3
svar
Avatar billede pretttyfly Praktikant
09. august 2012 - 16:55 #4
der skal også lige nævnes at en oem licens bliver låst til den pågældene maskine hvorimod en retail udgave stadigvæk kun kan være installeret på en maskine af gangen men kan flyttes til en anden maskine hvis du på et tidspunkt køber en ny computer.
Avatar billede ngr Praktikant
09. august 2012 - 19:13 #5
ok, men så følger der vel som regel styresystem med
Avatar billede pstidsen Novice
09. august 2012 - 22:17 #6