Avatar billede holmmorten Novice
09. august 2012 - 16:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort - hvilket?

Hej

Jeg har en Acer Aspire L5100 desktop pc, hvor bundkortet efter al sandsynlighed er stået af. Der kommet intet signal til skærmen - jeg har prøvet med både DVI og HDMI stikket samt skiftet skærm. Derudover har jeg forsøgt at fjerne hver af de to RAM-blokke - fortsat ingen signal, hvorfor jeg er 99% på at bundkortet er stået af.

Spørgsmålet er nu, hvilket bundkort jeg kan sætte i istedet?

Det originale fra Acer hedder: MB.SA409.002, men det koster næsten kr. 2000, hvilket jeg ikke vil ofre.

I stedet har jeg kigget på noget brugt fra ebay - det vil løbe op i knap 80$ plus evt. moms og afgift, hvilket jeg ikke ved hvor meget vil være.

Så har jeg kigget på Asrock, og det ser ud til, at de har noget, som måske kan bruges - spørgsmålet er bare, hvilket bundkort som er kompatibelt med den øvrige hardware (trådløs lan, RAM og processor). Der sidder en AMD quad core processor i.

Nogen der ved, hvordan jeg finder den rigtige type?

Det er iøvrigt en "micro-pc" - altså en med meget lille kabinet og "laptop-RAM" :)

Håber i kan hjælpe

MVH

Morten
Avatar billede teknik Juniormester
09. august 2012 - 18:28 #1
Det var da noget af en bundkorts pris.

Inden du ofrer tid og kr på at skifte bundkort, så var det nok en ide, at forsøge med en anden strømforsyning.

Det kan nemlig give de samme symptomer.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede holmmorten Novice
12. august 2012 - 19:51 #2
Hej Teknik

Tak for dit svar - og undskyld min sene respons :)

Computeren er med ekstern strømforsyning - altså ligesom med en laptop. Kan det så stadig være strømforsyningen?

Ved iøvrigt ikke hvor jeg lige får sådan en fra? Hvis man køber den, er kan man jo typisk ikke levere den tilbage, hvis det viste sig ikke at være problemet alligevel?

MVH

Morten
Avatar billede holmmorten Novice
14. august 2012 - 12:34 #3
Jeg har forsøgt mig med en strømforsyning til en bærbar med samme udgangsspænding - dog kun med ca. det halve i ampere. Der var ingen ændringer i symptomerne.

Er der slet ingen, som med forstand på bundkort, der kan hjælpe mig med at finde en erstatning?

MVH

Morten
Avatar billede holmmorten Novice
29. december 2012 - 16:47 #4
Lukker