Avatar billede vedikkeit Praktikant
10. august 2012 - 00:19 Der er 2 løsninger

forbindelse fra cloudserver til eget lan

har lidt svært ved at forstå det der cloud-halløj. for hvordan kan man logge ind på firmaets netværk hvis windows serveren befinder sig udenfor firewallen? Er der en der kan forklare hvordan den første user kan logge på og få adgang til shared foldere og fælles printere? hvad skal åbnes i firewallen/routeren? hvordan skal win7/ XP pc'en sættes op?
evt. henvise til nogle howtos?
jeg har installeret en windows 2008 server i en cloud, men ikke sat hverken roles eller services endnu for jeg vil ikke starte noget der ikke er nødvendigt.
jeg har adgang til serveren via en java app over min browser (Chrome) på en mac.
Avatar billede vedikkeit Praktikant
24. september 2012 - 21:49 #1
Engang levede eksperten.dk op til navnet i dag er der kun navnet tilbage.
ærgeligt at ingen kender svaret på, hvad sikkert er et banalt spørgsmål, når man kender svaret.
Avatar billede vedikkeit Praktikant
23. december 2012 - 11:05 #2
Løsningen hedder VPN. Mærkeligt ingen kunne fortælle det eller hvordan man sætter sådan en op.