Avatar billede ugologic Nybegynder
10. august 2012 - 11:39 Der er 4 kommentarer

Afsende fra anden smtp mailadresse end default smtp mailadresse.

Hej,

Hvis man har et AD domæne med flere domæner tilknyttet:

Eksempler:

mail123.dk (default)
mail246.dk
mail357.dk
mail999.dk

Vi har så en bruger XYZ som følgende mail adresser:

xyz@mail123.dk (default)
xyz@mail246.dk
xyz@mail999.dk

Er det muligt for brugeren at vælge en anden afsender mail i Outlook når denne afsender? Fx at afsende fra xyz@mail999.dk?

Når det gøres nu så står der stadig default mail i headeren på mailen, dvs ingen effekt på at skifte afsenderadresse i fra-feltet i outlook.

Er det en indstilling i Exchange der gør at bruger ikke kan det?

Der køres Exchange 2003 pt, men der er planer om opgradering.
Avatar billede opt Nybegynder
10. august 2012 - 13:15 #1
Active Directory Users and Computers.
Højreklik på brugeren >Properties.
Fanebladet E-mail Addresses, marker den adresse der skal være default ok klik på knappen Set As Primary.

:-)
Avatar billede ugologic Nybegynder
10. august 2012 - 13:20 #2
Brugeren skal kunne bruge flere :)

Ikke kun default.
Avatar billede fetflex Nybegynder
13. september 2012 - 11:35 #3
Du kunne oprette flere postkasse og give brugeren send as rettigheder.

Ellers kunne du lave en pop3 konto og definere adressen der.
Avatar billede fetflex Nybegynder
13. september 2012 - 11:35 #4
Du kunne oprette flere postkasse og give brugeren send as rettigheder.

Ellers kunne du lave en pop3 konto og definere adressen der.