Avatar billede kennethcharley Nybegynder
12. august 2012 - 11:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Asus Altec Recovery

Jeg har drevene  OS C  Data  D  og  Recovery (R) på computeren, men HVORDAN startes recovery ?

Computeren er trods total "rensning" blevet for langsom på alle områder, ligesom nettet kun klarer 30 Mbit,hvor min "oldsag" med væsentlig mindre kapacitet på alle områder, klarer 3.500 Mbit, ligesom tastaturet ikke kan følge med når jeg skriver.

Win 7 64.  Jeg forstår i øvrigt ikke, at Recovery er FAT 32 medens C og D drev er NTFS
Avatar billede pstidsen Novice
12. august 2012 - 11:50 #1
Mener det er F9 under opstart når det er en ASUS.
Avatar billede kennethcharley Nybegynder
12. august 2012 - 12:25 #2
Ja, men jeg kan ikke komme i gang med en regulær recovery derfra, og jeg mener ikke jeg har en "disk" men kun den af systemet oprettede partition "Recovery (R) der fylder 14 GB, men for mig at se IKKE indeholder et program der sætter recovery igang
Avatar billede pstidsen Novice
12. august 2012 - 13:16 #3
Måske kan noget i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/967275 hjælpe dig.
Avatar billede kennethcharley Nybegynder
12. august 2012 - 13:25 #4
Tak for oplysningen, og jeg kan konstatere, at mit problem er det samme. Jeg kommer ikke videre med F9, ligesom den "Reparationsdisk Windows 7 64-bit" jeg selv brændte ved ibrugtagningen af apparatet, heller ikke kan sættes igang.

Forsøg med de flere af de mulige gendannelsespunkter funker heller ikke helt, jeg får et par meddelelser undervej om diverse mangler, men kan naturligvis ikke kopiere indholdet under genoprettelsesproceduren. :(
Avatar billede pstidsen Novice
12. august 2012 - 13:54 #5
Ring til ASUS. Du må mangle noget...
Avatar billede kennethcharley Nybegynder
12. august 2012 - 14:41 #6
Ja - og nu  hygger det fabriksinstallerede sikkerhedssystem sig med at finde de samme trojanske flere gange, selv uden at jeg har været på nettet, men blot forsøgt at starte systemets recovery, hvor jeg ganske enkelt ikke får det indtastningsbillede jeg skal bruge for at komme videre, eller rettere sagt, ikke kan få lov til at trykke på menupunktet.

Jeg ringer i morgen til Asus.

Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2012 - 17:11 #7
Er din computer sat til at boote fra cd som første valg?
Avatar billede kennethcharley Nybegynder
12. august 2012 - 18:37 #8
Nej, men  recovery er også placeret på harddisken, blot i en separat partition betegnet "Recovery(R:)"
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2012 - 19:42 #9
Ja det ved jeg godt, men hvis dette ikke virker kan din recovery cd måske være din redning. Det kræver dog at dvd drevet er sat til 1 boot. Din recovery cd er jo fuldstændig det samme som ligger på dit R drev. Forskellen er bare at hvis din harddisk var brændt af kunne du ikke gendanne med dit R drev. Her skulle din recovery cd så være brugt.
Det er jo derfor man opretter den.
Avatar billede kennethcharley Nybegynder
13. august 2012 - 18:38 #10
Tak for hjælpen - problemet var bl.a., at det ikke var funktionstaster (F1 til F12) der gav adgang til boot fra disk eller usb, men derimod ESC-tasten, og den øvelse var jeg ikke bekendt med !

Farvel og tak for denne gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2012 - 19:03 #11
Velbekomme. Hvis min hjælp har været brugbar kan du bruge dette svar til at lukke med. Er der andre du vil give point, så bed om svar fra disse så de også får point.
Hvis ikke lukker du bare med svar i #6