Avatar billede finb Ekspert
15. august 2012 - 14:10 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Kan du anbefale anti-virus og fire-wall ?

Kan du anbefale gode Anti-virus og FireWall-
programmer,
de behøver ikke være gratis,
men skal heller ikke koste en formue.
Mvh
Finb
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. august 2012 - 14:57 #1
Jeg bruger selv Norton 360 som jeg er meget tilfreds med.
Ud over at være ret skrap til at finde snavs, så er det også meget brugervenligt. Dette er et betalingsprogram, og det indeholder både antivirusbeskyttelse og firewall.
Hvis du ønsker at benytte gratis programmer, så er Avast i dansk udgave også et godt antivirusprogram, og andvent sammen med Comodo firewall, så er maskinen ganske godt beskyttet.
/ptj_11
Avatar billede escape4ever Novice
15. august 2012 - 15:18 #2
bruger microsoft security essentials, det fungere perfekt tager alt uønsket og så fungere det sammen med windows indbygget firewall, så man ikke har to, som kæmper mod hinanden.
Avatar billede madklub Guru
15. august 2012 - 15:21 #3
Ja, brug Microsoft Security Essentials:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/products/security-essentials

Det er gratis og kører uden problemer.

Der er firewall i windows. Skriv 'firewall' i søgefeltet nede ved Start.

Søren
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2012 - 16:07 #4
det her er der rigtig mange der bruger - det er gratis

http://www.avast.com/en-dk/index

registreringen foregår i selve programmet

m.v.h
Avatar billede pretttyfly Praktikant
15. august 2012 - 16:18 #5
jeg bruger også microsoft security essentials og anbefaler det generelt også til andre.
Avatar billede foldager Novice
15. august 2012 - 16:30 #6
Enig mht. MS security essentials. Det brokker sig ikke og virker....sådan da. Det er ikke verdens hurtigste til at opdatere, men det dækker almindelige krav til antivirus.

Tidligere har jeg brugt AVG, avast og kaspersky. Alle OK, men der er altid købe-popups og brok og pjank.
Avatar billede foldager Novice
15. august 2012 - 16:31 #8
Sorry så ikke identisk link ovenfor i tide...:)
Avatar billede finb Ekspert
15. august 2012 - 23:11 #9
Jeg synes, Avast er laaangsom,
hvor hurtigt kører de ovennævnte forslag ?
Mvh
finb
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2012 - 07:40 #10
avast er det virus program der kan køre på så at sige næsten alt men meget lav resource forbrug

der må være noget andet galt på din maskine
Avatar billede tiger_dk Mester
16. august 2012 - 09:16 #11
så er det selvfølig også Kaspersky Internet Security, som jeg har brugt i den år nu, den har jeg været vældig tilfreds med, og i øverigt ligger den også i toppen af de bedste antivirus programmer der findes på markedet..... også er det også firewall der i !

www.kaspersky.dk
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. august 2012 - 11:26 #12
#9>> Kan skyldes mange ting, bl.a. størrelsen på HD, og mængden af filer på disken.
Man gør sig selv en stor tjeneste, hvis man før en scanning sletter alle midlertidige filer.
Generelt skal man for at vurdere et givent antivirusprogram ind og se på hvor mange og hvilke indstillingsmuligheder programmet byder på.
Man kan  groft sagt bedømme programmets brugervenlighed og effektivitet på, hvor langt ned i systemet man kan finindstille programmet.
Jo færre muligheder man har, jo ringere er programmet, med  mindre det samtidigt er udtryk for, hvor langt programmøren/systemarkitekten har tænkt på forhånd.
Men man kommer ikke udenom, at jo mere sikkert et program fungerer, jo langsommere vil det som udgangspunkt være. Igen groft sagt.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. august 2012 - 11:31 #13
Angående MS security essentials, så er jeg ikke sikker på, at jeg umiddelbart kan/vil anbefale det som sikkerhedsprogram.
Jeg har efterhånden haft en del maskiner med MS security essentials som antivirusprogram installeret igennem hænderne, der har været snasket til med alt muligt snavs.
Dette betyder ikke nødvendigvis, at programmet ikke er noget værd, men det kunne tyde på, at programmet er for nemt at sætte uden for indflydelse.
Dette har jeg endnu ikke oplevet med f.eks. Norton 360 eller Avast.
/ptj_11
Avatar billede finb Ekspert
17. august 2012 - 11:34 #14
I bedes alle sende et svar, da I alle
har givet inspiration.
mvh
finb
Avatar billede tiger_dk Mester
17. august 2012 - 12:36 #15
her med et svar fra mig...
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. august 2012 - 12:37 #16
Værs´go
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2012 - 16:47 #17
ok
spørgsmål om virus prgrammer kan der godt gå religionskrig i
det gjorde der ikke denne gang

stort set kan de gratis virus programmer det samme som dem man køber

men stort set er det her det vigtige

http://www.gratisimage.dk/image-B0DA_502E594F.jpg

m.v.h