Avatar billede uhreskov Nybegynder
15. august 2012 - 19:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DOS/Bat fil til uploading af fil til FTP ?

Hejsa....

Jeg søger lidt hjælp til at lave en .bat fil der kan uploade en fil fra min pc og til min hjemmeside...

For at gøre en lang historie kort, så har jeg for længe siden bruge et program der hed MirCStat som lavede stat fra chatrum og lage de ud på en hjemmeside.

Jeg har teksten fra det script der dengang kunne logge på hjemmesiden via FTP, men jeg kan ikke lige lure af hvordan jeg kan løse det så jeg eks. kan uploade:

data.log til mit domæne.dk/data.log

Her er de informationer jeg har:

open ftp.domæen.dk
BRUGERNAVN
ADGANGSKODE
ascii
cd /domæne/test
lcd c:\test\
mput data.log*.*
bye

Kan det fixes så det kan "auto" uploade en bestemt fil når .bat filer startes ?
Eller findes der noget andet jeg kan bruge i en .bat fil ?

På forhånd TAK !
Uhreskov.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
15. august 2012 - 20:03 #1
Hej.

Du kan prøve at kigge her -->

Link --> http://www.dostips.com/DtCodeBatchFiles.php
Avatar billede supportsiden Professor
15. august 2012 - 21:19 #2
Det er meget nemmere med http://www.sysax.com/ftpauto/. der findes en gratis version.
Avatar billede uhreskov Nybegynder
15. august 2012 - 23:02 #3
Hejsa begge 2..

Tak for jeres svar, jeg kunne bruge begge løsninger... :))

Be om et svar fra jer begge...

Må jeg "liste" et ekstra spørgsmål ind ?
Prøver....

Den log som jeg skal have lagt "ud" virker fint, men findes det en "kommando" der gør at det sidste/nyeste der kommer til at stå i loggen kommer til at stå øverste i loggen ?

Som det er nu, bliver den nyeste der bliver tilføjet i logge skrevet nederste, og så skal man bladre....

Kan det løses ?

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede supportsiden Professor
16. august 2012 - 10:07 #4
Linux : awk
Windows : Gawk

Eller man kan sikkert lave en auto macro i Excel ...

https://www.google.dk/search?q=textool&aq=f&sugexp=chrome,mod=7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#hl=da&sclient=psy-ab&q=reverse+line+order&oq=reverse+line+order&gs_l=serp.3..0j0i30l3.25423.30333.0.30523.18.14.0.4.4.0.255.1597.9j3j2.14.0...0.0...1c.Vr9EXGBZSc0&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&fp=43a8ea45145f942f&biw=1920&bih=955