Avatar billede aejsing Nybegynder
16. august 2012 - 13:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk vokabularium i LaTeX

Hej Alle,

Ved I om der findes et måde at indhente et automatisk vokalbularium i LaTex. Eksempel:

"tekst hej tekst hej \KODE{FREMMEDORD} hej tekst" hvor så ordet FREMMEDORD samles i liste ala fixme's, hvorefter man kan tilføje forklarende tekst til fremmedordet?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2012 - 13:57 #1
Du skal tænke omvendt, ord samlet i en forklarende liste, disse ord 'citeres' så i teksten.

Tag et kig på pakken glossaries
Avatar billede aejsing Nybegynder
16. august 2012 - 20:39 #2
OK. Tror godt jeg kender glossaries, ville blot mene at den metode jeg forslår ville være nemmere i selve skriveprocessen. Så du ikke skal lave den forklarende liste først, men stille og roligt opbygger den når du skriver.

Der findes ikke andre værktøjer?
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2012 - 11:28 #3
Det er da også det du gør med glossaries. Hov et nyt ord, tilføj den til glossaries. Nøjagtigt på samme måde som man arbejder med litterraturlisten, hov noget nyt der skal citeres, den skal lige tilføjes til min bibtex.
Avatar billede aejsing Nybegynder
19. august 2012 - 19:54 #4
OK. Synes bare det senarie jeg omtalte ville være lettere. Men tak for det :)
Avatar billede aejsing Nybegynder
24. august 2012 - 10:31 #5
Svar afgivet - luk tråd.