Avatar billede Slettet bruger
16. august 2012 - 15:26 Der er 9 kommentarer

Hvad koster det at male 56 kvm på een dag med et enkelt lag maling?

Jeg skal fraflytte min lejlighed på 56 kvm. Der skal som standard males vægge+loft. Der er alm højde til loftet. Jeg snakkede med den autoriserede maler som skulle foretage jobbet og han sagde at min lejlighed kun krævede et enkelt lag maling og det var gjort på en halv-hel dag.
Efterfølgende har jeg modtaget et prisoverslag fra mit boligselskab (AAB) på 16.000 kr for at male lejligheden. Jeg ved ikke så meget om priser på dette men er det ikke fuldstændig urimeligt for ét lag maling som udføres på en halv til en hel arbejdsdag for autoriserede malere?
Avatar billede frem-ad Professor
16. august 2012 - 15:50 #1
For ca 6 år siden arbejde jeg for en maler og jeg mener en lejlighed i den størelse 5-5½ tusinde og hvis der skulle slibes gulv af og lakeres 2 tusinde oven i.
priserne er steget lidt men så har der været en finans krise så det er ikke så meget det er steget.
Det her er jo så i jylland hvor priserne er laver end de er i hovedstads området.

Men jeg mener 16000 er helt urealistisk, hvis det var mig ville jeg kontakte aab og dokumentere denne pris, eller finde ud af om du ikke må hyre en mallermester udefra, det synes jeg at aab skulle være ligeglad med bare det kan dokumenters at det er udført professionel.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2012 - 18:33 #2
Der står vel ikke i lejekontrakten at boligselskabet skal bestemme hvem der maler din lejlighed? Lejligheden skal jo bare være i samme stand som da du flyttede ind.
Og var der skader derinde da du flyttede ind, skal du jo ikke udbedre disse for egen regning.

PS Kan fornemme at nogle boligselskaber/udlejere gør alt for at slippe for at skal udbetale depositummet tilbage, for også her at tjene nogle penge. De har måske en fast maler de bruger (på fast m2 tilbud), eller måske en maler ansat i firmaet til at gøre det, til en væsentlig lavere løn.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2012 - 09:45 #3
Tak for svar.

Fortsættelsen er nu at jeg har fået at vide at lejligheden er blevet malet to gange!
Begrundelsen for dette er at der efter den første omgang maling var "rullerskygger". Kan vi ikke blive enige om at en autoriseret maler burde kunne male uden at lave rullerskygger efter rulleren? Synes det er urimeligt at jeg skal betale for to gange maling fordi maleren umiddelbart har sløset med den første omgang?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2012 - 16:55 #4
Jo maleren har ikke rullet nok på, og derfor kommer disse skygger.
Men så passede pengene med det boligselskabet regnede med vel?
Og er du sikker på det har fået to gange?
Har du selv set hvordan det så ud efter første gang?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2012 - 08:58 #5
Det var viceværten der skønnede at der skulle males et lag mere efter hun så alle skygningerne fra rulleren efter den første omgang maling. Viceværten har ikke noget at "vinde" ved det, hun skal bare sørge for at den ser nyistandsat ud, så det er en klage jeg må føre mod maleren gennem boligselskabet. Derfor er det også lidt en penible situation. Jeg går stadig og venter på den endelig slutopgørelse før jeg kan klage desværre :(
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2012 - 12:06 #6
Håber du bliver glædelig overrasket når du ser opgørelsen.
Nej det er jo viceværtens ansvar at lejligheden er i orden, og denne vurdering vil hun ikke gå på kompromis med. Det kan jeg godt forstå.
Avatar billede kitekat777 Nybegynder
11. februar 2015 - 21:19 #7
Det er en total uhørt høj pris for at få malet. Jeg havde for 3 år siden en lejlighed i København på 62 m2 den gav jeg 8000 kr incl moms for at få malet og husk det er København.. jeg brugte http://koebenhavnmalerfirma.dk de leverede et flot stykke arbejde..

Det er helt urimeligt du skal betale så meget...
Avatar billede SuperWomen Nybegynder
03. maj 2016 - 11:24 #8
Hvis man vil spare penge på sin maleropgave er der ingen tvivl om at det bedste man kan gøre er at indhente tilbud fra flere forskellige malerfirmaer før man eventuelt beslutter sig for hvem der skal udføre malerarbejdet. Det er jo direkte dumt at betale for meget når det nu en gang er så nemt som det er at indhente gratis og helt uforpligtende maler tilbud igennem eksempelvis: http://www.maler-oversigt.dk Det tager 2 minutter og spare dig for en masse tid da du ikke selv skal tage kontakt til flere forskellige malerfirmaer. Det klare de for dig.
Avatar billede AquaHax Praktikant
16. marts 2018 - 11:40 #9
Som de forskellige brugere har beskrevet ovenover, så er der rigtig dyrt at få malet sin lejlighed, men det kan virke mere eller mindre overskueligt alt efter om man er studerende eller er på arbejdsmarkedet. for nogen er fx 8.000kr meget hvor for andre er det til at tag og føle på.
der er diverse prisoversigter på nettet. men gennem min tid har jeg fundet ud af at man håndværker faget er det næsten altid nemmest at tage kontakt til dem og høre dem ad, også for at skabe mere tillid og relationer
jeg har fx af 3 omgange benyttet mig af
https://www.malerfirmaetflemmingc.dk/  http://vintherbyg.dk og https://do-mo.dk/
Disse 3 hånværkere inden for maler og tømrer faget, fandt jeg ved at google det jeg havde brug for at hvilket område jeg skulle bruge det i, så ringede jeg til dem, og de var til at tale med og derved skabte vi en relation og der kom noget tillid, som er mindst ligeså vigtigt som pris, ville jeg mene, når det handler om andre der skal udføre en opgave for dig.

håber det kan hjælpe nogle herinde, fordi det bliver der ofte skrevet om på fora, rundt omkring

I må have en dejlig dag.