Avatar billede Riddick Nybegynder
19. august 2012 - 13:29 Der er 7 kommentarer

e8400 overopheder

hejsa jeg har et stort problem med min cpu den bliver alt alt for varm og har prøvet alt skilt det af og samlet det igen skiftet kølepasta et par gange men intet hjælper den er ikke oc den er ganske standart idle ligger den på 54 grader 100 load med prime 95 70-71 og så tør jeg ikke længer en det piller jeg siden af ligger idle på 48-50  100load 65-68 grader og det er simpelt hen alt for højt bios er std har intet rodet med det. er det min cpu der ved af stå af? for den køre ok og har ikke blue screen eller noget eller er det den køler der er noget lort for det er der jeg sys jeg er nået til men har læst forum om den og den skulle kunne klare det men hvad jeg ikke expert plz hjælp mig

mine spec

cpu e8400 core 2 duo wolfdale 3ghz
cpu køler zalman cnps 8000a
bundkort asus rampage formular 1
gpu gf 9800 gtx 512
4gb corair ddr2 ram
psu cosair 520 modular
Avatar billede Riddick Nybegynder
19. august 2012 - 13:43 #1
og bios er updatet til sidste nye update
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2012 - 16:00 #2
Avatar billede Riddick Nybegynder
19. august 2012 - 20:50 #3
Jo tak men den køler her burte kunne køle den ned men som jeg ser det er det et problem mellem heatzink og cpu'en men sys ikke jeg kan gøre noget ved det
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2012 - 07:35 #4
ikke hvis cpu har en fejl som den muligvis har

du kunne teste den med hirens cd

http://www.hiren.info/pages/bootcd

se bl.a under

Testing Tools

denne her

System Speed Test 4.78

hvis du altså kan det

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2012 - 07:43 #5
udeluk at det skyldes en bios opdatering

den styrer jo alt hardware

ofte er det var problemer med den og den cpu men udeluk det

m.v.h
Avatar billede Riddick Nybegynder
20. august 2012 - 11:19 #6
det kan jeg ikke og vil seriøst ikke hente 500mb skammel fordi jeg skal bruge 1 program jeg skal ikke bruge en hel cd og jeg sys ikke af jeg kan finde bare selve System Speed Test 4.78 programmet og som skrevet oven over har jeg lige update bios til sidste nye tror mere på det min køler der noget bras
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2012 - 14:47 #7
skal lige gøre dig opmærksom på at hirens ikke er noget skrammel men en af de bedste samling programmer til at redde din dag når pc vil sit eget liv

der er næsten ingen grænser for hvad den kan for dig
så seriøst

hvad er det du vil gøtre nu