Avatar billede JTF Nybegynder
21. august 2012 - 17:15 Der er 3 kommentarer

ASUS ZENBOOK UX32A-R3001V el. UX32VD-R3001V

Hej med jer :)

- Jeg står og skal bruge en computer til gymnasiet og jeg har forelsket mig i Asus' zenbooks. Computeren skal bruges til at tage notater - så den må gerne have god batteritid, surfe på facebook og youtube og så til at streame lidt film/serier engang i mellem.
Lige nu så står valget mellem:

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-ZENBOOK-UX32A-R3001V-2342728.html

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-ZENBOOK-UX32VD-R3001V-2342729.html

- Da jeg er på bar bund angående computere, håber jeg at der er nogen herinde der kan guide mig. Alt hjælp vil blive modtaget med kyshånd!

KH. Janni
Avatar billede Passbrother Nybegynder
21. august 2012 - 17:31 #1
Har selv UX31E (Da jeg købte den fandtes A eller VD ikke). Er rigtig godt tilfreds med den: god batteritid, mobil, hurtig og den tiltrækker blikke fra klassekammeraterne ;)
Men tilbage til topic. Hvis du står og vælger mellem dem, og budgettet ikke er det store, ville jeg personligt vælge VD, da den, som prisen måske indikerer, er bedre på stort set alle punkter, fx bedre processor.
Avatar billede JTF Nybegynder
21. august 2012 - 17:45 #2
Har ingen anelse om hvad processor osv. er :) - Og eftersom mine krav ikke er sindsyge høje, så vil jeg hellere spare de penge og bruge dem på pigesager, som jeg har styr på ;) spørgsmålet er så bare om jeg kommer til at mærke den store forskel fra VD'en og 32a'ern? :)
Avatar billede Passbrother Nybegynder
21. august 2012 - 19:44 #3
haha, lyder fornuftigt :P
Du vil nok kunne mærke en smule forskel, idet VD'en generelt ser ud til at være hurtigere (i form a i5-processoren (processoren kan man kalde computerens hjerne, så jo bedre processor, desto bedre/hurtigere maskine.) Derudover har VD'en noget "ultra-lov voltage", hvilket jeg skulle mene betyder, at den ikke bruger så meget strøm. Og så er der noget med grafikkort osv.
Hvis vi kigger på prisen, 7,5k og 6k altså en difference på 1,5k kr. Hvis den primært skal bruges til notater, facebook, youtube, skulle jeg mene 32A er ganske udmærket, hvor du derefter har 1,5k til "pigeting" ;)
Hvis du vil bruge den meget til film, vil jeg tilgengæld råde dig til VD, da den har bedre grafikkort og HD-ready skærm, hvilket vil kunne ses når du ser film..
Så det er alt i alt en prioriterings sag. Du kan jo også købe 32A og bruge penge på en "internetbox" til dit TV, så du kan streame til det istedet :)