Avatar billede netroam Nybegynder
22. august 2012 - 14:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Jquery check input felt for specifikke karakterer

Hej alle,

Jeg har ikke kunnet finde et spørgsmål, der besvarer mit spørgsmål, så here goes.

Jeg sidder med en PHP-formular, hvor jeg har brug for at få Jquery til at validere et input felt (BrugerID). Input feltet må kun bestå af 1 bogstav efterfulgt af 7 tal. Dette skal valideres af Jquery "on-the-fly". Når valideringen er korrekt, skal der så vises en DIV ved navn "punkt2".

Jeg har forsøgt flere forskellige ting, men jeg er total newbie i Jquery og er temmelig lost hvad dette angår.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jokkejensen Novice
22. august 2012 - 15:26 #1
her er en start: http://jsfiddle.net/NBQ7k/2/

/J
Avatar billede netroam Nybegynder
22. august 2012 - 22:48 #2
Det er helt perfekt. Jeg ændrede dog lige dit keypress til keyup, så DIV laget popper frem præcis efter indtastning af sidste tal.

Det er lige som jeg vil have. Smider du et svar?

Tusind tak for hurtig assistance :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
23. august 2012 - 12:01 #3
Selv tak !
Avatar billede netroam Nybegynder
26. august 2012 - 20:03 #4
Point hermed givet - igen tak for hjælpen :-)