Avatar billede YoJonas Nybegynder
23. august 2012 - 10:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Erstat %20 med - i url

Jeg har i mit link tilføjet ID og overskrift. Desværre er der mellemrum i overskriften, og derfor kommer der helt naturligt nogle grimme %20 i url'en. Er der en der kan hjælpe mig med at få det erstattet det med en simpel "-" altså selvfølgelig uden "erne. Mit link ser sådan her ud lige nu.

<a href="artikel.php?ID=<?php echo $row['id']; echo '-'; echo $row['overskrift']; ?>"><?php echo $row['overskrift']; ?></a>
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2012 - 19:32 #1
Det er vist reelt et PHP problem ikke et MySQL problem.

Men kan du ikke konstruere streng med mellemrum og derefter bruge str_replace til at erstatte med hyphen.
Avatar billede YoJonas Nybegynder
23. august 2012 - 19:45 #2
Skal jeg lave en str_replace inde i linket eller? Og hvordan skal det skrives?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2012 - 20:01 #3
Noget a la:

$id = $row['id'];
$overskrift = $row['overskrift'];
$url = "artikel.php?ID=$id $overskrift";
$url = str_replace(' ', '-', $url);
echo "<a href=\"$url\">$overskrift</a>";
Avatar billede YoJonas Nybegynder
23. august 2012 - 20:33 #4
Det virker perfekt! Lige præcis hvad jeg behøvede. Opretter du et svar så du kan få dine på point? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2012 - 21:05 #5
svar