Avatar billede ngr Praktikant
25. august 2012 - 20:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Download af TV- og radioudsendelser

Jeg hører og ser meget programmer fra især DR, når jeg er ude at rejse, men det slår (vist) aldrig fejl, at når programmet har kørt mellem 5 og 30 minutter, så begynder lyden at knase mere og mere, og til sidst går det i stå, og ligegyldig hvad jeg gør, så sker der ikke noget. Eneste der hjælper er at slukke maskinen.
Det er selvfølgelig helt urimeligt og møgirriternede, og den eneste løsning, jeg kan finde på, er at downloade programmet (altså ikke høre eller se det), så jeg bagefter kan høre det fra filen på HD.
Men jeg kan ikke finde et program, der kan downloade fx Deadline på DR2 her:
http://www.dr.dk/TV/se/deadline/deadline-110#!/
Nogen der kender et program, der kan klare det?
Avatar billede tiger_dk Mester
26. august 2012 - 11:20 #1
nu ved jeg godt det ikke er fuld ud svar på dit spørgsmål, men prøv at afspil dr "web tv" i google Chrome, jeg går ud fra, at det er IE du bruger. Jeg høre f.eks meget radio på nettet, og der har jeg haft problemer med IE, så gik jeg over tl Chrome, der synes jeg ikke der var problemer i, det hakkede nemlig ikke i det, men jeg ved så ikke om det så bare vare et enkelt tilfælde. Men det er da, et forsøg værd, det virkede hverfalde ved mig.
Avatar billede ngr Praktikant
26. august 2012 - 11:41 #2
Jeg bruger FF, men vil prøve chrome
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. august 2012 - 16:32 #3
Det lyder mest af alt som om, at din maskine løber tør for resoucser.
Du kunne eksperimentere lidt med tildelingen af resourcer til dit fremvisningsprogram.
/ptj_11
Avatar billede ngr Praktikant
26. august 2012 - 22:01 #4
Ja, det ville også undre mig, hvis jeg skulle opleve een eneste dag, hvor der ikke er problemer af den ene eller den anden art med den.
Men jeg aner intet om tildeling af ressourcer.
Avatar billede ngr Praktikant
26. august 2012 - 22:03 #5
#1: Jo, det er det sikkert, men når jeg installerer Chrome, så giver det nogle andre problemer, eller er det når man afinstallerer det.
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. august 2012 - 16:13 #6
Hvilket program benytter du til at se programmerne i?
/ptj_11
Avatar billede ngr Praktikant
27. august 2012 - 16:22 #7
Tænker du browser?
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. august 2012 - 18:24 #8
Browser- Windows Player og alle mulige og umulige andre programmer du kan komme i tanke om.
/ptj_11
Avatar billede ngr Praktikant
28. august 2012 - 18:36 #9
Jeg har lige brugt en evighed på at lytte P1 Debat, som genstartede et utal af gange.
Det var med chrome, som åbnede et nyt vindue, men om der var andre programmer involveret, det aner jeg intet om. Hvordan kan jeg vide det?
I øvrigt har chrome gjort sig til primær browser, og da jeg med den kom ind på spm. her  kunne jeg ikke skrive noget i feltet her.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. september 2012 - 12:00 #10
Nu ved jeg ikke, hvilken browser du anvendte som standard før Crome tog over, men du kan under indstillinger i alle browsere enten vælge, at browseren skal undersøge om den er standard, eller du kan sætte den til  at være standard.
Jeg har lige hørt P4 med Crome, og jeg kan ikke se, at man kan indstille ressourcetildelingen i den. Jeg kan heller ikke mindes, at det er muligt i andre browsere jeg har anvendt, så det er nok ikke der problemet ligger begravet.
Der er et par andre flaskehalse du kan overveje:
Hvis du kører trådløst, så er der muligvis et patr skruer du kan stille på i routerens software. Dette kan efterkontrollere  ved at forbinde  maskinen med et patchkabel. Hvis kvaliteten forbedres væsentligt, så ligger problemet deri.
Endelig kan du overveje din internetbåndbredde.
Det er mine bedste bud lige nu.
/ptj_11
05. september 2012 - 12:33 #11
Ref #9 [i]...I øvrigt har chrome gjort sig til primær browser.../i] - ganske almindeligt 'problem' ...

Hvis du eksempelvis instalerer
* AcrobatReader
* Google Earth
*
og bare taster [ENTER] [ENTER] [ENTER] uden at læse hvad der står (nemlig mulighed for at FRAKLIKKE Chrome som primær browser) ... tja  ... så oplever du det beskrevne ...

---

IE - Funktioner - Internetindstillinger - Programmer - Standard Webbrowser - [Benyt som Standard] ...

http://windows.microsoft.com/en-GB/windows7/Change-your-default-web-browser
Avatar billede ngr Praktikant
16. september 2012 - 00:35 #12
#10: Jeg aner ikke, hvordan jeg skruer på routerens software. Min internet hastighed er 40Mbit, og det er vist rigeligt.
Avatar billede ngr Praktikant
16. september 2012 - 00:36 #13
Det er der åbenbart ikke noget at gøre ved.