Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
26. august 2012 - 20:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

HDD der ikke vil starte windos op!!

Hej Eksperter.

Den skal kører XP

Jeg har en Toshiba MK1234GSX 120 GB
http://www.edbpriser.dk/harddisk/toshiba-mk1234gsx-120-gb-id-205000.aspx

Kan jeg uden problemer skifte den ud med enToshiba MK5076GSX 500 GB
http://www.edbpriser.dk/harddisk/toshiba-mk5076gsx-500-gb-id-5080528.aspx
490kr

og købe en Sandberg USB 2.0 Hard Disk Box SATA 2.5
http://www.edbpriser.dk/lagringskabinet/sandberg-usb-20-hard-disk-box-sata-25-id-4902255.aspx
123kr og sætte den gamle i???

MVH BKK
Avatar billede tiger_dk Mester
26. august 2012 - 21:17 #1
Det kan jeg ikke se, skulle være et problem...men lad os lige høre nogen kommetare fra nogen andre også
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. august 2012 - 22:08 #2
For tredie gang på to dage kan jeg skrive
Enig med Tiger_dk :)

Har kigget lidt på specs.
Og de matcher alle tre dele
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
27. august 2012 - 01:00 #3
Den nye disk behøver nødvendigvis ikke være en fra Toshiba :)

Hvis du er ude efter mere hastighed kan du hente lidt ved at benytte en disk med 7200RPM spindelhastighed og større buffer (16MiB) i modsætning til 5400RPM (8MiB) som den Toshiba du har linket til.

Den enste ulæmpe kan dog være en lille forøgelse af støjniveauet og varmen, men det er som regl noget man ikke bemærker :)

http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-momentus-72004-st9500420as-500-gb-id-498920.aspx

./Glenn :)
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2012 - 01:39 #4
Men spørgsmålet undrer mig:"HDD der ikke vil starte windos op!!"
Når din  Toshiba MK1234GSX 120 GB ikke vil starte windows op, så må der jo enten være noget galt med windows eller disken.
Hvis det er windows, kan det repareres, men er det disken kan den da heller ikke køre fra en box.
Eller opgiver du bare disken fordi du alligevel gerne vil have en backup disk?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2012 - 16:27 #5
Har ikke deltaget i de andre tråde, men kan der være et problem med sata driver, siden han skriver "HDD der ikke vil starte windos op!!"
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2012 - 16:41 #6
Jeg forstod det som at der ikke kunne startes op på en installeret XP, men jo hvis det drejer sig om en ny installation, men så er problemet jo det samme med en ny disk. Og dermed også spørgsmålet om hvorvidt bios står som AHCI. For som bekendt kan AHCI og XP ikke enes.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2012 - 17:05 #7
Nemlig.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
27. august 2012 - 17:14 #8
Tak for alle de godt forslag.

Jeg har en ide om at den gamle HDD er ved at stå af og vil gerne have en boks til at sætte den i så jeg forhåbenlig kan for data ud af den, og bruge den som eksterne disk, så længe at den virker.

og den nye er så til at sætte i bærbaren og installer xp på ny!!
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2012 - 13:31 #9
Ok, det lyder da fornuftigt nok, lige bortset fra, at hvis den gamle disk er ved at stå af, er den ikke værd at bruge til noget som helst. Prøv at teste disken med Hard disk Sentinel. Man kan godt prøve det uden at købe.http://www.hdsentinel.com/
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. august 2012 - 18:19 #10
Som Jorn-a skriver
Er den ved at stå af, så kasser den.

Men du kan jo teste den med et test værktøj
http://www.passmark.com/products/diskcheckup.htm
Gratis for private.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
02. september 2012 - 21:43 #11
Hejsa.

Nu fik jeg det købt og har sat den gamle i box og kan ikke få adgang til den igennem stifinder, men har miniTool power data recovery, hvor jeg kan hente op til 1GB gratis.
Og har med held hentet en af de filer jeg skal bruge fra den.
Skal også have mail og kontakt personer ud af Outlook!!!

Er ikke lige klar over hvem der skal have point????
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2012 - 15:52 #12
Lagringsmappen burde ligge her:
"det nye drevbogstav for harddisk boks":\Documents and Settings\"brugernavn"\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{0F829F7E-9477-4A2C-9A21-324A16BB068F}\Microsoft\Outlook Express

Med hensyn til point kigger du lige tråden igennem og beder dem som har hjulpet dig om at lægge svar.
Er der flere som svarer, så husk du kan fordele ligeligt eller forskelligt mellem hjælperne.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
03. september 2012 - 17:12 #13
Psycosoft, jorn-a og XP prof hvis I smider et svar så deler jeg point mellem jer.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2012 - 20:05 #14
Ok. Tak for det. Jeg lægger et svar.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
07. september 2012 - 20:59 #15
De andre kom ikke med et svar så håber at det går at du fik dem alle??

Jeg kan ikke komme i kontakt med hverken den nye HDD eller den gamle HDD i Bios.
Ved ikke lige om det kan være bundkortet eller ram i bærbar!!!! ØVØV