Avatar billede mich172g Nybegynder
29. august 2012 - 18:28 Der er 3 kommentarer

Studie PC - Server-løsning

Hej.

Jeg står og skal starte på universitetet, og min bærbare computer kunne godt trænge til en udskiftning.

Jeg vil gerne have en computer med masser af kræfter, og mit spørgsmål er i alt sin enkelthed, om det er muligt at koble mig på min stationære der står derhjemme (16gb ram, intel i7 3,40 ghz) og blot bruge den bærvare som en slagt "slave".

Søger en lidt mere "smooth" løsning en fjernstyring af computeren, tænkte på om det kunne være muligt at gøre brug af windows 2008 server til formålet?

Er totalt rookie på området, så undskyld hvis det er totalt vrøvl det jeg får liret af mig ;-)

På forhånd tak.
Avatar billede Larsernen Novice
29. august 2012 - 18:33 #1
Hej det er mugligt jeg bruger
Teamviewer da det er så simpelt at bruge og installere og er altid klar til at lave forbindelse og kører meget fint måske ikke helt Smooth

En god midlertidig løsning meget nemt at bruge skal kun have et "ID"
som altid er det samme og koden kan du lave til at være den samme altid eller ny hver gang den genstartes.

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Jeg skal lige have prøvet nogle flere programmer før jeg svarer tilbage igen.

-Lars
Kontakt larschrmo@me.com
Includer emmne Experten Dk spm 968182
Avatar billede Larsernen Novice
29. august 2012 - 18:35 #2
Hej jeg har testet alle de her programmer

http://www.remoteaccessreview.com/

GotToMyPc er okay og

Radmin er også meget godt

Prøv GotToMyPc om det er okay til dig eller om du skal bruge Radmin.

Du kan altid kontakte mig for hjælp

(Ps. jeg læses ikke gamle posts igen!)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. august 2012 - 19:16 #3
Du skal benytte windows remote desktop, hvis du vil have fuld power på.

Peg port 3389 ind på din stationære, og sæt den til at tillade remote desktop, og vælg de brugere der må benytte den.

Test at port fungere her: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Herefter kan du fra enhver anden windows pc, "kør"e "mstsc" skriv din ip adresse, og logge på.

/J